Singer, o pasiune cu tradiție!

               Sunetul ei, pentru mine era cel mai dulce cânt… era magică, fără ea existența mea de atunci ar fi fost mai mult decât fadă. Îmi amintesc cu mare drag cum pe la 12 ani îmi așteptam rândul să mă pot bucura de ea, să o pot atinge, să pot crea ceea ce imaginația îmi dicta… nicio altă activitate nu îmi făcea mai mare plăcere decât mânuirea ei. Eram fericită, mă simțeam specială, făceam ceea ce alți copii de vârsta mea nu reușeau. Întotdeauna am fost un copil mai altfel, eram creativă și îmi plăcea să îmi petrec timpul constructiv, să realizez ceva, nu să treacă timpul pe lângă mine…

               Când nu aveam voie să o folosesc, îmi umpleam timpul desenând, măsurând, imaginându-mi ce alte piese neobișnuite aș mai putea face. O visam noaptea… Ileana a fost amintirea cea mai plăcută a copilăriei mele. Ileana, mașina de cusut românească cu care bunica mea își câștiga traiul. Ea a fost croitoreasă sau modistă cum se mai spunea la vremea aceea. Ea m-a învățat pentru prima dată să cos, întâi de mână apoi când am crescut suficient și ajungeam cu picioarele la pedală m-a inițiat și în arta mânuirii mașinii de cusut. La început mi-a fost puțin greu, mi-era teamă să nu îmi prind degețelele sub ac, îmi era aproape imposibil să potrivesc suveica cu ață… dar în timp, cu multă răbdare am învățat. Am avut noroc cu bunica mea, a fost răbdătoare cu mine, mă asista ori de câte ori avea timp… cel mai greu îmi era când ea avea multe comenzi de onorat iar pe mine nu mă mai lăsa să mă ating de ea, de Ileana noastră cum o numeam eu. Dar seara, când ochii ei oboseau, știam că atunci este momentul, momentul meu de glorie, de creație desăvârșită.

 671134987291401739286670-100462-700_700

            La început făceam hăinuțe pentru păpușile mai mari, rochițe, bluzițe… pantalonii mi se păreau cel mai greu de făcut. Câtă ață, elastic și materiale nu-i stricam bunicii mele. Dar eram privilegiată pentru că toate resturile de materiale care îi rămâneau mi le lăsa mie să fac din ele ce doream. Stofă, bumbac, saten, in, velur, catifea, le aveam pe toate și le combinam în fel și chip. Eram și meteodependentă, cream întotdeauna după anotimp… nu le făceam alandala. La început nimic nu-mi ieșea, le făceam prea mici ori prea mari. Dar bunica m-a învățat cum să măsor cu centimetru astfel încât hăinuțele păpușilor mele mari să iasă perfecte. Încet, încet am deprins nu doar să le confecționez, dar și să surfilez cele create, să fac butoniere de mână, să prodez țesăturile făcându-le modele inedite.

        Timpul a trecut și am început să mă plictisesc de făcut haine pentru păpuși. Așa că am început să evoluez, să vreau mai mult… nașterea verilor mei a fost un prilej de mare bucurie… am rugat-o pe bunica să mă învețe să le fac scutece, bavețele, căciulițe, mânuși ori botoșei. Le brodam scutecele cu inițialele lor, le făceam batistuțe cu inimioare… toate din dragoste pentru croitorie și pentru verii mei minunați.

        Îmi doream tare mult să intru la liceul de artă, visam la meseria de designer vestimentar însă mama era împotrivă, îmi înțelegea pasiunea dar spunea mereu că nu vrea să facă din mine o croitoreasă și că această îndeletnicire trebuie să rămână un hobby, nimic mai mult. Pe moment m-am întristat dar mi-am acceptat soarta, nu îi puteam ține piept mamei mele.

       Făceam lenjerii de pat, fețe de pernă, cearșafuri, puișoare de pernă din tot felul de materiale, catifea, pluș, bumbac… ce era în camera mea un întreg depozit de materiale și haine. Când una din verișoare a făcut patru ani ea a devenit modelul meu. Am rugat-o pe bunică-mea să mă învețe să croiesc fuste, rochii, bluze și chiar pantalonași scurți. Din ziare vechi am făcut șabloane după măsura ei. Șabloanele inițial mi le-a desenat bunica, dar eu le-am decupat. Fiecare mânecuță, piept, spate, avea ziarul ei. Tăiam materialele și le ansamblam la mașina de cusut înoind-o pe micuța verișoară săptămânal cu creațiile mele. Întotdeauna o îmbrăcam în culor vii care să îi pună în valoare părul bălai și ochii albaștrii. Mititica de ea, stătea să o chinui cu măsurătorile mele fără să se plângă. Îi făceam bentițe, rochițe, mânuși din dantelă, era o mică prințesă alintată.

        La liceu toate fetele se întreceau cumpărându-și haine care mai de care mai scumpe și mai exclusiviste. Eu nu aveam o putere financiară atât de mare și sincer nici nu mi se părea ok să dai o căciulă de bani pe niște haine care erau departe de a fi unicate… Eu întotdeauna m-am simțit altfel… vroiam să ies în evidență prin stilul meu creat de mine, nu prin timparele impuse de tendințele fashioniste ale acelor vremuri.

Îmi cumpăram blugi clasici, la prețuri reduse dar din cel mai bun material pe care îi accesorizam după bunul plac. Când pe piață nu existau blugi decolorați, văruiți, tăiați ori cu cusături colorate, eu mi-i făceam singură. Îi pătam cu clor, îi tăiam ușor cu lama la nivelul pulpelor, le făceam modele cu cusături colorate, tricourilor le făceam franjuri, le puneam fermoare doar de fason, aplicam nasturi, mărgeluțe, paiete, broderii… nicio haină nu îmi rămânea așa cum o luam din magazin. Întotdeauna trebuia să adaug sau din contră să scot ceva. Iar fetele… unele erau invidioasele, altele mă rugau să le fac și lor anumite modificări. Am făcut bănișori frumoși din accesorizarea hainelor anoste, le ajustam rochiile pe corp, le scurtam pantaloni… eram destul de renumită în liceu. Toți mă întrebau de ce nu am luat-o pe drumul designului vestimentar… Am învățat chiar să brodez mileuri și să împletesc pulovere. Îmi plăcea, croitoria mă relaxa. Pentru mine nu era o muncă.

           După aproape 30 de ani de lucru intens, Ileana a cedat, a cedat în momentul în care devenisem chiar iscusită în croitorie. Deși am dus-o la reparat în nenumărate rânduri ea nu a mai făcut față. Și în clasa a 12 a ea a cedat definitiv, s-a stins de bătrânețe. Am fost foarte necăjită. Am vrut să îmi cumpăr altă mașină de cusut însă aveam foarte mult de învățat, pe bunica mea nu o mai ajutau ochii să lucreze și am renunțat la această ideea până ce aveam să dau bacalaureatul.

          Bacalaureatul a trecut, am intrat la facultate și nu mi-a mai stat mintea la croitorie. Cumva, o dată cu Ileana, s-a domolit și pasiunea mea pentru croitorie. Deși în casă se simte încă lipsa unei mașini de cusut. Datorită ei, existența mea era altfel, mai colorată, mai veselă, mai vitală.

        În prezent m-am hotărât să mă reîntorc la vechea mea dragoste, la croitorie, vreau neapărat o mașină de cusut bună, care să mă ducă pe podiumul unor creații desăvârșite. La mine în oraș nu prea sunt locuri de unde aș putea cumpăra o mașină de cusut cu adevărat deosebită așa că am intrat pe internet și am găsit un Magazin de Electrocasnice care actualizase de curând Promoții Electrocasnice. Am descoperit niște minunății de mașini de cusut Singer care m-au captivat încă din primul moment. MarketOnline a fost răspunsul rugăciunilor mele, am găsit mașini de cusut de o calitate superioară la cele mai avantajoase prețuri, de necombătut.

 Singer-Talent-3321-300x300

 

Cel mai tare m-a captivat Masina de cusut Singer Talent 3321 care este cu adevărat specială. Nu mă gândeam că în prezent au ieșit pe piață niște mașini de cusut atât de performante, cu atât de multe funcții, care nu doar că ușurează munca dar duc creația la cel mai înalt nivel. Mașinile de cusut Singer sunt niște adevărate gadgeturi care pot satisface toate gusturile și toate nevoile. Sunt celebre pentru cusăturile perfecte, pentru simetriile impecabile și tiparele curate. Mașina de cusut Singer este unealta divină pentru materializarea unui stil vestimantar absolut. Masina de cusut Singer Talent 3321 este o extensie a personalității mele, prin ea îmi realizez dragostea și pasiunea pentru modă. Cusăturile fine și precise sunt niște atuuri neprețuite în arta croitoriei.

 talent-3321-7

 

Vreau să mă reinventez, vreau să fiu în fiecare zi altfel, am viziunea și curajul necesar pentru a lua-o pe acest drum parfumat al modei. Mă bate gândul să fac o carieră din croitorie. Niciodată nu este prea târziu, iar Masina de cusut Singer Talent 3321 este începutul perfect. Cu ea știu că pot ajunge la nivelul dorit!

 Masina de cusut Singer Talent 3321 are 21 de programe de bază prin care pot face peste 370 de cusături combinate:

·         2 cusături drepte din care 1 este elastică; la Ileana era imposibil să fac o cusătură elastică, pentru realizarea unei astfel de cusături era un truc pe care doar croitoresele cu multă experiență îl puteau realiza. Dar chiar și așa era necesară o ață și un material special, nu se putea realiza pe orice material cu orice ață.

·         6 modele de surfilare din care 3 elastice; nici surfilarea nu era posibilă pe Ileana, întotdeauna surfilările erau făcute de mână. Sigur că în fabrici existau mașinării speciale de surfilare, însă acasă, pe o Ileana această procedură era imposibilă. Și ca să surfilezi o piesă, e ca și cum ai lucra-o a doua oară, este o muncă titanică care cere precizie și îndemânare. Mie nu îmi plăcea să surfilez dar o faceam.

·         4 modele de cusătură invizibilă din care 2 elastice; cusături invizibile?! Pe Ileana nu exista așa ceva… nici nu știam că se poate așa ceva, sinceră să fiu! Fantastic program!

·         8 modele de broderii din care 4 elastice; la fel, broderiile le făceam de mână. Broderia în sine este o artă mult mai grea decât croitoria. Ce bine că Singer are inclus acest program.

·         1 butonieră în 4 pași; fantastic, am scăpat de făcutul butonierelor de mână. Ce ușurare!

 talent-3321-5

 La Singer ața se introduce automat în ac. Îmi amintesc la început că mă chinuiam câte o jumate de oră să nimeresc gămălia minusculă a acului. Ce îmi tremurau mâinile. Singer are:

·         pas reglabil al cusăturii;

·         reglare lățime cusătură;

·         funcție întărire cusătură;

·         funcție matlasare;

·         coasere butonieră, nasturi, fermoar;

·         viteza de coasere este de 1500 imp./min;

·         controlul este mecani;

·         și în pluuuus are și iluminare cu bec de 15 W, model E-12;

 talent-3321-4

Are incluse o sumedenie de accesorii, oare voi ști să le folosesc?! Noroc că are și o carte de instrucțiuni, pentru că Singer transformă croitoria într-o filosofie la cel mai înțelept rang.

·         picior universal montat pe mașină;

·         husă de protecție;

·         pedală și cablu de alimentare;

·         în brațul detașabil avem picioruș de cusut butoniere, picioruș cusut fermoar, plăcuță de stopat, perie curățare, port-bobină vertical;

·         ghidaj matlasare;

·         set ace;

·         opritor papiotă mare și mic;

·         bobine;

·         dispozitiv de tăiere ață;

·         mâner facil pentru transportare;

 

Masina de cusut Singer Talent 3321 este de-a dreptul un vis, la doar 1100 de lei face o treabă care nu demult era titanică. Cu o astfel de mașină de cusut voi putea să îmi înfăptuiesc cele mai ambițioase creații și voi reuși în cele din urmă să devin o croitoreasă așa cum visam să fiu încă de la 12 ani.

Ileana a rămas în urmă și privesc spre viitor cu încredere spre o lume a modei mult mai frumoasă, mai colorată și mai perfectă!

 

Singer, o pasiune cu tradiție!

 singerlogo2

 

 

 

Surse foto, Google Images și MarketOnline!

Spring SuperBloh

2 gânduri despre „Singer, o pasiune cu tradiție!

  1. mai croiești acum? mai lucrezi? eu am făcut un curs de croitorie și la 3 zile după ce l-am terminat nu mai știam nimic… 🙂 felicitări pentru cum ți-ai prezentat experiența cu mașina de cusut!

Lasă un răspuns

