Regăsire în Corfu

            Eșusem ca fiică, ca iubită dar și pe plan profesional. Mă trezisem la 25 de ani într-o negură adâncă cu sentimentul că nu realizasem nimic până la acea vârstă… nu aveam soț, nu aveam copii, nu aveam nici măcar o carieră care să îmi umple golul imens pe care îl simțeam în suflet. Aveam nevoie de un nou început, aveam nevoie de un alt aer care să îmi umple plămânii, aveam nevoie de altceva și mai ales aveam nevoie să mă regăsesc… mă pierdusem, îmi pierdusem identitatea și nu reușeam să mă adun. Nimic din ce aș fi putut face în România mea dragă nu ar fi putut să mă scoată din hăul în care mă adâncisem. Persistam într-un cerc viciuos care îmi făcea rău… trebuia să uit sau măcar să îmi spăl greșelile trecutului pentru a putea să o iau de la capăt. În primul rând ar fi trebuit să mă împac cu mine însămi pentru a reuși schimbarea pe care aveam de gând să o fac și pe care mi-o doream cu toată ființa mea.

          Citisem cu ceva timp în urmă Magicianul de John Fowles, incursiunile romanului și minunata Grecie descrisă în fiecare rând al cărții m-au făcut să îmi doresc să plec, să vreau să vizitez Grecia. Mă simțeam exact ca protagonistul romanului, eram a nimănui, eram singură, nimic nu mă mai ținea în locul în care mă născusem… și în căutarea unui nou început am hotărât că trebuie să plec în Grecia, în paradisul verde care reușește să schimbe până și cel mai nefericit suflet, care reușește să trezească valorile și bunele sentimente din orice om.

         Am început să caut pe internet agenții care să îmi ofere cel mai bun pachet pentru o vacanță în Grecia pe o perioadă nedeterminată. Foarte puține oferte atractive, singura care mi-a încântat mintea și m-a descurcat din neștiința mea a fost Agenția de turism Paralele 45. Pachetele oferite de Agenția Paralela 45 erau mai mult decât atrăgătoare, se simțea că dorește mulțumirea clientului din toate punctele de vedere și se gândise la toate nevoile pe care un om le poate avea. Am ales Excursie Corfu. Era cea mai bună alegere din toate punctele de vedere și ca bani și ca atracții turistice, ca tot. Vroiam să fiu doar eu cu mine iar Paralela 45 îmi oferea această oportunitare care nu era deloc de lepădat. Am sunat la agenție, am făcut toate demersurile necesare, echipa din spatele agenției a fost mai mult decât rapidă și în două zile eram gata de plecare spre o destinație de vis, Corfu, Grecia

        Știam despre Corfu că este o insulă situată în Marea Ionică, aproape de coasta Albaniei, de care este despărțită printr-o strâmtoare cu o lățime de 3 până la 25 de kilometrii. Știam de Corfu că este a doua insulă ca mărime dintre insulelele Ionice. Corfu se deosebește de celelalte insule grecești neavând o vegetație atât de luxuriantă, dar nu-i lipsesc alte atracții naturale cum sunt plajele superbe de nisip, crânguri de măslini și o mare varietate de orhidee. Corfu este o insulă muntoasă cu un climat mediteranean cu ierni blânde și veri călduroase, dar umed datorită vânturilor care vin din sud-est și care aduc ploi abundente, mai puțin în lunile de vară.

       Abia așteptam să mă bucur de atracțiile turistice, de liniște, de singurătate, de tavernele și restaurantele cu specific grecesc, de muzica grecească și de oamenii calzi pe care aveam convingerea că îi voi întâlni în inima Greciei.

        În avion mă simțeam fericită și împlinită de decizia pe care o luasem și de buna alegere făcută. Abia așteptam să văd și să pășesc pe legendara Insulă Corfu care a încântat de-alungul secolelor poeți și regi renumiți. Eram convină de impactul profund pe care avea să îl exercite insula asupra mea, vroiam să resimt rezonanțele mitice, vroiam să simt magia Greciei care să îmi trezească natura romantică, entuziasmul și pozitivismul de care aveam atâta nevoie.

       Orele petrecute în avion mi le-am petrecut citind despre Corfu pe care grecii o numeau Kerkyra, având rezonanțe mitologice și fiind strâns legată de două simboluri maritime foarte cunoscute, Poseidon și Asopos. Însă denumirea italiană a insulei, cea de Corfu, provinde dintr-un cuvânt bizantin care înseamnă “orașul piscurilor”, aluzie la cele două vârfuri din orașul vechi.

       Orele trecură pe nesimțite, m-am instalat la un hotel minunat care avea să mă găzduiască timp de o lună. Pe înserat am plecat de la hotel în căutarea unei taverne grecești autentice, vroiam să stau de vorbă cu locuitorii, să mănânc o mâncare specifică și să beau un Ouzo tradițional. Nu îmi venea să cred ce oameni frumoși sunt grecii, ce deosebiți și însuflețiți sunt, mereu cu zâmbetul pe buze, primitori… am comandat un Ouzo, nu mai băusem niciodată așa ceva, deși știam oarecum din ce este făcut și auzisem numeroase povești despre el. Prima sorbitură timidă mi-a amintit de gustul absintului și al mastikăi, aroma de anason destul de pregnantă îmi bucura papilele gustative într-un mod fascinant. Băutura spirtoasă, tare, îmi dezlegă numaidecât limba și mi-am făcut curaj să intru în vorbă cu un bătrânel trecut de 70 de ani pe care l-am rugat să îmi povestească legendele insulei. Conform unei legende am aflat că Poseidon s-a îndrăgostit de frumoasa nimfă Korkyra, fiica lui Asopos și a nimfei Metope, și a răpit-o așa cum obișnuiau zeii să facă. Korkyra a fost dusă pe o insulă fără nume, iar Poseidon a decis să dea numele iubitei sale acelei insule. Iar copilul pe care l-au avut cei doi a fost numit Phaiax, la fel cum se numesc și locuitorii insulei. Ascultam vrăjită spusele bătrânelului, însă am fost trezită din reeverie în momentul când un alt grec, ceva mai tânăr se întrecu pe sine să îmi povestească, cu o engleză ceva cam stâlcită, o altă legendă, cea a lui Hercule. În Corfu, Hercule a iubit-o pe Naiada Melite, înainte de a-și începe muncile. De asemenea, Corfu a fost refugiul argonauților, iar în Odiseea lui Homer, Corfu este insula în care Ulises o întâlnește pe Nausica, fiica regelui Alkinoos. Seara aceea fu mai mult decât excelentă, mâncarea delicioasă, băutura amețitor de bună și compania grecilor îmi făcură o deosebită plăcere. Eram invadată de un sentiment de bine pe care nu îl mai avusesem de mult timp. Bateriile mele erau încarcate pentru aventura vieții mele.

             Zilele ce au urmat m-am lăsat cuprinsă într-u totul de vraja naturii care mă copleșea teribil. Plajele superbe ale insulei și frumusețea ostentativă a naturii m-au făcut să mă îndrăgostesc de acest ținut neîntinat. Frumusețea insulei este inegalabilă, m-am lăsat alintată de vântul bland, am atins nisipul auriu simțindu-l cu toți porii, apa limpede a mării m-au făcut să lăcrimez, începusem să mă regăsesc… în inima mea încolțea o bunătate care mă invada atât de plăcut… m-am plimbat în apa puțin adâncă, cristalină și tălpile mele se dezmierdau în apa călduță, m-am odihnit în locurile umbrite de arbori, am meditate ore întregi… mă conectasem cu natura și construisem o legătură indestructibilă cu Corfu. Peisajele stâncoase din Corfu m-au măgulit de-a dreptul, ce loc minunat, ce vrajă, ce magie de nedescris. Doar cei care au prilejul să vină în Grecia pot simți ceea ce eu am simțit cu toată ființa mea… un extaz de plăcere al minții și al spiritului.

DSC06066-1024x768

          După ce m-am lăsat învăluită zile de-a rândul de aerul paradisiac al insulei, m-am lăsat condusă de instinct și am vizitat numeroasele vestigii culturale, monumente istorice și arheologice, bisericile foarte vechi, parcurile acvatice și multe, multe altele. Am vizitat Fortăreața Veche situată în extremitatea estică a orașului Corfu, pe o insulă stâncoasă înconjurată de ziduri fortificate care în unele zone s-au prăbușit din cauza eroziunii. Am văzut și Fortăreața Nouă care este un complex imens de fortificații, un adevărat exemplu de arhitectură militară prin numeroasele sale tuneluri și ziduri. Palatul lui Achile construit în stil neoclassic adăpostește numeroase opera de artă ale artiștilor din întreaga lumea. În jurul palatului au fost amenajate grădini cu adevărat splendide decorate cu statui impozante. Celebra statuie a lui Ahile murin este fabuloasă, dar și cea a lui Ahile victorios. Frumusețea palatului și al statuilor sunt un vis.

 corfuachile

        Moara de vânt circulară, Anemomylos Paxos, contruită în formă circulară este un important monument istoric încărcat de energia bătăliilor purtate cu 500 de ani în urmă. Întreaga insulă este celebră pentru numeroasele biserici, fiind practic o mărturie vie a istoriei și a credințelor religioase. Toate sunt niște adevărate monumente de arhitectură și pictură și merită văzute fără doar și poate. Agios Spyridon este biserica întregii comunități din Corfu, biserica dăpostește rămășițele pământești ale Sfântului Spiridon, patronul spiritual al insulei. Am descoperit că Insula Corfu este deasemenea celebră și pentru muzeele sale pline de exponate unice dar și pentru bibliotecile imense în care se găsesc numeroase cărți care au o valoare culturală inestimbilă. Am vizitat Muzeul de Arheologie, Muzeul Măslinului, Muzeul Bancnotelor, Muzeul de artă asiatică dar și Muzeul Maritim. Parcul Acvatic a fost o adevărată desfătare pentru mine. Doamne ce locuri speciale are Corfu, nu îmi venea să cred ceea ce îmi fusese dat să văd, ce binecuvântare, Dumnezeu mă adusese aici cu un scop… să devin mai bună, să mă schimb, să înțeleg făgașul greșit pe care îl urmam.

        Timpul pe care l-am petrecut în Corfu m-a schimbat iremediabil, mă încărcasem de o energie pozitivă și o bunătate pentru care aș fi făcut orice să mi le păstrez în spirit. Ajunsă în România am reușit să îmi schimb viața complet, ținându-mă departe de tot ceea ce mi-ar fi putut face rău…

       Grecia este acea plăcere pe care trebuie să și-o ofere tot omul… Corfu vindecă și cele mai dureroase răni, cele mai copleșitoare amintiri, iubirile pierdute și ajută oamenii rătăciți să se regăsească. Este vacanța perfectă pentru familiști, pentru tineri, pentru vârstnici, pentru îndrăgostiți dar și pentru oamenii îndurerați. Corfu este fără doar și poate un tărâm rupt din Rai, Edenul Europei.

 logo-paralela45-250x2501

Unele informații sunt luate de pe Google, dar sunt introduse în poveste în manieră proprie…

Spring SuperBlog

Lasă un răspuns

