Cu Reeija la povești

            De când mă știu m-am crezut o divă… cred că într-o altă viață am fost prințesă sau o contesă sau poate chiar o curtezană. De ce?! Păi pentru că sunt născută cu bunul gust în sânge, pentru că sunt pasionată de modă, de haine, de pantofi, de genți și de parfumuri. Îmi place să fiu răfățată, îmi place să fiu în centru atenției și îmi plac cadourile scumpe… știu că sună superficial, dar sunt genul de femeie care decât să port 100 de haine și accesorii chicioase, mai bine îmi cumpăr o singură geantă bună și exclusivistă care să îmi facă cinste și cu care să mă pot mândri. Să nu vă imaginați că sunt un soi de pițipoancă, deloc, dar decât să port ceva ieftin și scandalos și muuulte la număr, mai bine îmi iau ceva fin și elegant. Sunt o femeie cu personalitate, sunt puternică, sunt independentă, sunt stăpână pe mine și pe viața mea și îmi place să mă accesorizez cu lucruri care să reflecte într-u totul temperamentul meu și personalitatea mea.          Geanta este accesoriul indispensabil unei femei… fără o geantă pe umăr nu prea te poți numi femeie, mai ales că noi reprezentantele sexului frumos luăm după noi un întreg magazin, cosmetice, medicamente, parfumuri, chei, portofele și chiar cele mai sofisticate gadgeturi. Într-o lume în care internetul reprezintă 50% din existența noastră, nu cred că este femeie care să plece de acasă fără un telefon performant sau fără tabletă. Nici eu nu fac excepție de la regulă, geanta mea este un întreg tărâm de secrete. În ea îmi țin cele mai intime chestii… în geanta mea vei găsi întotdeauna pastile, cosmetice, oglindă, bani, două parfumuri, o agendă foarte prețioasă și un stilou chic, o ojă de urgență, două-trei telefoane și  chiar tampoane (cuvântul acesta nu l-ați citit)!!!   

hbz-tribal-accessories-2-lgn

        Dacă vrei să cunoști o femeie rapid, uită-te în geanta ei și vei ajunge să o înțelegi! Dar ai grijă stimate domn să nu te prindă pentru că te-ai desființat singur, pe loc!

        Îmi amintesc cu plăcere de un fost iubit pe care l-am avut cu mult timp în urmă, tipul era genul de băiat care ar fi făcut orice pentru femeia pe care o iubește. Deosebit om, dealtfel, dar prea slab pentru mine. Pentru că mie îmi plac bărbații impozanți, cu caracter și stăpânire de sine; un bărbat lângă care să mă simt ocrotită, nicidecum un accesoriu cu chip frumos din care să pot face ce îmi doresc. Și X a avut neinspirata inițiativă să îmi facă cadou de ziua mea o geantă. El cunoscând pasiunea mea pentru genți și parfumuri. Toate bune și frumoase, omul a încercat să pună la cale un plan mirific pentru a-mi face o surpriză de proporții. A și reușit dar în cel mai neplăcut mod. Nu mă gândeam că într-un an de zile nu a reușit să mă cunoască și să îmi cunoască gusturile…

        Părinții mei au organizat o petrecere pentru mine și dimineața când a venit timpul să deschid cadourile mare îmi fu uimirea… la mine este o tradiție să desfac cadourile cu invitații mei pentru a putea să îi pup personal dar și ca să le arat uimirea și mulțumirea în timp real și spontan… într-o cutie mare frumos împachetate era un bilețel pe care scria Cu multă dragoste, de la X!”, l-am desfăcut cu o rapiditate nebună și când colo ce să vezi o geantă atât de oribilă încât m-am înroșit la față. Îmi venea să îi dau cu ea în cap, nu alta!!

 100_7091

 

         Mă gândeam Doamne ce o fi fost în capul lui să îmi facă așa ceva…?! Mai bine nu îmi lua nimic, prezența lui era de ajuns. De ce a trebuit să mă pună într-o situație atât de neplăcută în fața prietenilor noștrii?! Avea o formă ciudată, colorată prea strident, dintr-un material căruia nu îi cunosteam textura, nici plastic, nici vinilin… nu s-ar fi potrivit la nimic. Nu se încadra niciunui curent, nu era nici sport, nici elegantă, nici casual. N-avea nicio noimă!

         Pe moment am încercat să mă prefac că îmi place, eram atât de surprinsă încât nu am reușit să schițez niciun zâmbet. Prietenele mele amuțiseră, m-am ridicat, i-am dat un pupic și când l-am strâns în brațe i-am șoptit un “te omor”!! El s-a schimbat la față, prietenele mele au început să chicotească într-un colț, se amuzau pe seama mea.

      Abia așteptam să termin cu cadourile și cu petrecerea ca să îi pot face o ciorbă de limbă ca la mama acasă. Zis și făcut:

          X, ce-a fost în capul tău?! De ce mi-ai luat geanta asta?! Știi foarte bine că sunt pretențioasă!! Prezența ta ar fi fost de ajuns, un buchet de flori m-ar fi făcut mult mai fericită!

          Dar ți-am luat, Alina, flori!

          Daaaa, da, mi-ai luat flori, dar le-ai însoțit acestei hidoșenii!

          Nu îți place?! Îmi spuse el mirat…

          Crezi că surorii tale i-ar plăcea?!

          Nu știu…

          E clar, dacă nici surorii tale nu știi ce îi place, ce mă mai mir că nu știi ce îmi place mie…

          Nu știu ce să zic…

          Păi ce să mai zici X?! Ai făcut-o de oaie, rău! Dacă vrei du-o înapoi la magazin.

          Nu, te rog, nu mă pune să o duc la magazin înapoi pentru că n-o voi face. Păstreaz-o tu astăzi și deseară trec să o iau, i-o duc Lianei. (sora lui)

          Ok, bine… altă dată să nu mai îmi faci niciun cadou… lasă hainele și accesoriile în seama mea pentru că eu știu cel mai bine ceea ce îmi place.

        După discuția aprinsă m-a condus acasă, a plecat foarte posac și trist. Mă simțeam vinovată, nu sunt o scorpie dar… dacă nu îmi place ceva nu pot să tac, nu pot să trec cu vederea. Nu se poate ca un bărbat cu care ai o relație de un an să nu știe ce îi place iubitei lui. Mi se pare inadmisibil. Nu a contat greșeala în sine cât faptul că nu mă cunoaștea.

        În ziua aceea am dormit de m-a uitat Dumnezeu și când m-am trezit, aveam pe telefon un mesaj: uită-te în buzunarul interior al Hidoșeniei, sper să îți placă… La mulți ani, iubito și sper să mă ierți pentru farsa pe care ți-am făcut-o. Vroiam să iasă ceva bun din asta dar n-am reușit! Te sărut! ” M-am ridicat cu viteza luminii din pat și ce credeți că am găsit în buzunarul Hidoșeniei, așa cum am botezat geanta, o cutiuță roșie în formă de inimioară și un bilețel pe care scria: “Vrei să te căsătorești cu mine?” și în cutiuța aceea atent aleasă era un inel din aur alb cu pietricică verde, de logodnă de toată frumusețea. Mi-au dat lacrimile… X îmi dăduse o lecție pe care nu credeam că aș fi putut să o primesc vreodată. Mă cunoștea, mă cunoștea și mă iubea cu toată superficialitatea mea… Își amintise cât de mult îmi plac smaraldele și aurul alb și îmi luase un inel de toată frumusețea. Am păstrat geanta, am păstrat inelul, am acceptat cererea în căsătorie însă soarta ne-a despărțit. Nu am rezistat împreună, felul meu capricios și atitudinea lui moale ne-a despărțit, dar am rămas cu o amintire frumoasă din acea relație de mult apusă.

          Geanta o am și în prezent, de fiecare dată când o privesc îmi amintesc lecția pe care mi-a predate-o X cu atâta răbdare și blândețe. De fiecare dată când o iau razna, privesc Hidoșenia și parcă revin cu picioarele pe pământ. În interiorul unei înfățișări urâte stă un un suflet excepțional… și am învățat să nu mai judec cu atâta repeziciune, să nu mai critic după aparențe, să am răbdare și să înțeleg că frumusețea vieții se află în sentimente și nu în bunuri materiale.

       Îmi aduc aminte cu amuzament de acel moment, dar Doamne cât de nervoasă am fost, cât de pripită și nebună am fost. Încă sunt înnebunită după genți, dar înainte să refuz o geantă care îmi place caut în interior să văd dacă nu cumva ascunde ceva frumos… însă un inel ca acela n-am mai reușit să găsesc…

      Și acum ca o morală, vă sfătuiesc să nu faceți ca mine, nu judecați după aparențe, gândiți-vă că în interiorul acelui ceva poate se află un diamante neșlefuit… căruia eu personal i-am dat cu piciorul.

 

 Reeija m-a învitat să scriu acest articol în amintirea vremurilor trecute, din dragoste pentru genți…

 reeija

 

 

Surse foto Google Images

Spring SuperBlog

Lasă un răspuns

