Brains, not Looks… dincolo de frumusețe se află inteligența

          De câte ori ați întâlnit firme care să se ghideze după motto-ul Brains, not Looks?! Cred că de puține ori… mie una mi s-a întâmplat pentru că fac parte din categoria celor care au întâmpinat dificultăți la angajare datorită aspectului fizic. Nu sunt o urâțenie, dar nu sunt nici o frumusețe ostentativă, iar la joburile la care am aplicat eu se cerea criteriul de „aspect atractiv”. Și nu am aspirat la un job de model, nici nu vroiam să fac videochat… ci doar să lucrez în domeniul vânzărilor. Luca Mazilescu este fondatorul grupului de facebook Brains, not Look, un grup care cât de curând va lua amploare datorită mișcării sociale pe care o promovează, și anume inteligența înaintea frumuseții. Mi se pare absolut normal, în orice domeniu ar trebui să conteze mult mai mult inteligența și mai puțin aspectul fizic, pentru că performanța și randamentul dus la cel mai înalt nivel nu se obține sub sceptrul unui aspect atractiv. Ideea de frumusețe este și ea relativă, pentru că într-o anumită măsură toți suntem frumoși, iar frumusețea se naște o dată cu inteligența, o dată cu personalitatea și cu o atitudine plăcută. Ești frumos când ești îngrijit, când știi să îți pui în valoare anumite calități fizice, când personalitatea ta devine un punct de interes pentru cei din jur și când atitudinea denotă dezinvoltură și siguranță în forțele proprii.

1011166_576845825669543_350665529_n        Ca să fiu sinceră nicio firmă nu ar trebui să se ghideze după frumusețe, ci după inteligență și după capacitățile intelectuale. Potențialul contează și nu neapărat experiența într-un domeniu, contează perseverența, dăruirea și dorința nestăvilită de evoluare. Acestea sunt criteriile pe care angajatorul trebuie să le aibe în vedere. Experiența se dobândește și frumusețea vine o dată cu cunoașterea omului. De câte ori nu ni s-a întâmplat să cunoaștem sau să fim întâmpinați de oameni extraordinar de frumoși fizic, dar care nu știu să lege trei cuvinte, care nu sunt empatici cu nevoile clientului, care nu sunt puternici și care nu își doresc să își depășească statutul. La fel ca în dragoste, un om mai puțin frumos fizic va da totul pentru a mulțumi angajatorul și va încerca să suplinească acele lipsuri fizice printr-o muncă asiduă și prin dăruire. Un om inteligent și nu prea frumos fizic, va munci dublu pentru a-și demonstra calitățile pentru care a fost angajat. Pe când frumosul, crede aproape întotdeauna că acel job i se cuvine, iar frumusețea și imaginea sa sunt de ajuns. Avem n exemple în întreaga lume în care inteligența a valorat mult mai mult decât frumusețea, în care munca a suplinit cu brio ceea ce mama natură n-a vrut să dea, în care puterea și atitudinea au câștigat prestigiul. Un zâmbet frumos și o privire plăcută nu pot duce o afacere pe culmea succesului. Bine, depinde și de domeniu. Dar până și în industria frumuseții ajung pe culmile succesului doar cei care pe lângă frumoși sunt și inteligenți. Mulți consideră că dacă ești frumos ești prost, sau dacă ești urât ești inteligent, nu este neapărat așa. Avem frumoși inteligenți, sunt peste tot, la orice pas. Oameni care fără inteligență nu ar fi reușit să răzbească, chiar cu toată frumusețea din lume.

         Luca Mazilu în prezent caută un blogger care să se încadreze în tiparul Brains, not Looks și care să îl ajute să promoveze acest grup. Un singur om va reuși, dar putem lua cu toții parte la această mișcare, pentru că toți vrem să punem punct discriminărilor din punct de vedere fizic, toți vrem să fim observați dincolo de aspect și toți vrem să avem șanse egale. Ca să pot fi eu cea care câștigă locul de muncă oferit de firma la care lucrează Luca, ar trebui să intuiesc domeniul de activitate al firmei și dacă stau să mă gândesc… industria care are cel mai mult nevoie să i se „spele”, să spunem așa, reputația cumva greșită pe care oamenii de rând i-au atribuit-o, este cea a frumuseții. Așadar cred că avem de-a face cu o firmă de Beauty, Fashion&Style. Vânzări de hăinuțe, lenjerii intime sau cosmetice. De ce m-am gândit tocmai la industria frumuseții?! Pentru că din ce în ce mai mult oamenii de rând sunt de părere că ceea ce este frumos trebuie să fie neapărat și prost sau lipsit de valoare. Ei bine nu este așa, în domeniul vânzărilor Beauty, Fashion&Style, frumusețea nu este de ajuns, cei mai de ajutor sunt oamenii inteligenți care să demonstreze frumusețea ca pe o artă și nu ca pe un atu. Deși pare cumva anapoda ca o firmă ce comercializează produse și unelte ale frumuseții, să aibe ca și curent de promovare tocmai replica Brains, not Looks. Dar lucrurile să știți că au sens, pentru că întotdeauna frumusețea a fost criticată și discriminată. Cu cât un om sau un produs arată mai bine, cu atât mai mult este respins. Și ne întrebăm de ce Dumnezeu așa?! Pentru că avem impresia că e lipsit de sens. Întotdeauna femeile frumoase au luptat să demonstreze că dincolo de aspectul unei femei fatale, se află un suflet, o inteligență, niște vise și niște dorințe bine stabilite. Cu toții am emis la un moment dat păreri despre cei care promovează frumusețea, cum sunt și modelele, că neapărat au și o inteligență redusă, îi vedem ca pe niște roboței frumoși și atât. Ei bine nu este așa, eu interpretez motto-ul Brains, not Looks în felul următor: Dincolo de frumusețe este inteligența. Practic suntem îndemnați să observăm nuanța și nu forma, fondul și nu neapărat aspectul. Dacă firma pentru care Luca lucrează ar fi fost din domeniul tehnic, IT și alte grozăvii, cred că Brains, not Looks nu și-ar mai fi avut rostul. Este de la sine înțeles că un domeniu tehnic are nevoie de oameni cu o super pregătire. Oricum să stai într-un birou, în spatele unui calculator, nu ai nevoie de frumusețe și probabil că nici nu ți-o cere. Dar în momentul în care firma comercializează frumosul, să îi spunem așa, și iese în lume cu el, are nevoie de oameni care să promoveze conceptul de Brains, not Looks. Care să facă lumea de rând să înțeleagă că dincolo de frumusețe se află multă inteligență, muncă, sacrificiu, perseverență, putere… iar produsul finit, frumos, dus la rang de artă, nu este decât munca unei minți sclipitoare. Nu știu, poate greșesc, dar eu așa interpretez conceptul de Brains, not Looks și cred că nu mă înșel.

         De ce sunt eu potrivită pentru a promova grupul Brains, not Looks, în primul rând pentru că am experiență pe paginile de socializare, pentru că sunt empatică, intuiesc nevoile clientului și de ce să vă mint, datorită faptului că sunt licențiată în psihologie pot pătrunde în substraturile problemelor. Sunt comunicativă, știu să lucrez în echipă, sunt diplomată și întotdeauna caut să evidențiez pozitivul a ceva. Sunt foarte corectă și am mania de a mă implica mai mult decât trebuie, consider asta o calitate. Am tot timpul din lume pentru a mă ocupa de acest job, am răbdare, sunt perseverentă și nu mă las până nu îmi ating scopul. Deși pare ca și cum aș scrie un CV, acestea sunt calitățile după care mă ghidez și am simțit nevoia să vi le împărtășesc și vouă. Tocmai pentru că nu sunt o super frumusețe, pot fi unul din reprezentanții curentului Brains, not Looks. Vreau să demonstrez că susțin frumusețea născută din inteligență. Vreau să muncesc și știu că mi se potrivește acest job tocmai datorită capacităților mele. Inteligența este cel mai mare atu al frumuseții.

          Brains, not Looks, inteligența stă în spatele frumuseții desăvârșite…

             Susține și tu curentul Brains, not Looks!!!

994164_576496952371097_921532054_n

Anunțuri

12 gânduri despre „Brains, not Looks… dincolo de frumusețe se află inteligența

  1. Daca i stii cata dreptate ai cand spui ” La fel ca în dragoste, un om mai puțin frumos fizic va da totul pentru a mulțumi angajatorul și va încerca să suplinească acele lipsuri fizice printr-o muncă asiduă și prin dăruire. Un om inteligent și nu prea frumos fizic, va munci dublu pentru a-și demonstra calitățile pentru care a fost angajat. Pe când frumosul, crede aproape întotdeauna că acel job i se cuvine, iar frumusețea și imaginea sa sunt de ajuns. Avem n exemple în întreaga lume în care inteligența a valorat mult mai mult decât frumusețea, în care munca a suplinit cu brio ceea ce mama natură n-a vrut să dea, în care puterea și atitudinea au câștigat prestigiul. Un zâmbet frumos și o privire plăcută nu pot duce o afacere pe culmea succesului „…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s