Carnet de conducere numai cu Permis de Conducere

   162_9484b34db09b9a684b8c8a4abe1bc528   

        Să vă povestesc traseul emoțional pe care l-a parcurs o prietenă bună pentru a-și lua permisul de conducere. Eu sunt genul de om fără emoții, nu mă pierd în nicio împrejurare, nu am temeri înainte de niciun examen, așa am fost dintotdeauna, nici la licență nu am avut emoții. Dar Cristina… pe cât de deșteaptă, pe atât de emotivă și unde mai pui că și ea este licențiată în psihologie. Dar când vine vorba de gestionarea emoțiilor, sunt de nestăpânit pentru ea. Întotdeauna și-a dorit să conducă, să aibe Permis de Conducere, dar pe cât de mult și-a dorit, pe atât de greu i-a fost. Este o tipă inteligentă, învață repede, prinde repede și este și foarte ambițioasă. Orele necesare de condus i s-au părut ușoare, a învățat tot ce trebuia să știe, dar ceva n-a mers. Cel puțin nu din prima. Prima dată a picat sala, i s-a terminat timpul înainte să parcurgă toate întrebările, a fost cam moșcăită, le-a gândit până le-a omorât. 🙂 A doua oare i-a ajuns timpul, dar a picat cu 19… deja începuse să își piardă curajul, să creadă că niciodată nu va reuși să își ia permisul de conducere. Am zis să o ajut, ca o prietenă bună ce sunt, și am pus-o să facă Chestionare auto online, cică făcea deja, dar testele pe care ea le făcuse nu îi fuseseră deloc de ajutor, însă pe site-ul Permis de Conducere găsim cele mai actuale și mai corecte chestionare auto. I-am explicat că vrând nevrând, făcând chestionare, automat va învăța. Și ca să fie tacâmul complet, că poate n-a fost suficient de atentă la cursul de legislație la care mersese, tot pe site-ul Permis de Conducere am cam obligat-o să își plătească online încă un curs de legislație. Poate la ore îi scăpase ceva, acum… trebuia să bage totul la cap. Cursul a costat-o 7 euro și astfel ea a avut acces la toate capitolele din legislația rutieră: semnalizarea rutieră, reguli de circulație, prioritatea, poziții în timpul mersului, manevre în timpul mersului, viteza și distanța între vehicule, obligațiile conducătorului de vehicule, infracțiuni și contravenții, starea tehnică, permisul de conducere, conducere ecologică și preventivă și mecanică. Și astfel Cristina mea a ajuns tobă de carte, aproape că știa totul pe de rost. Cu un astfel de curs, dacă înveți și îți dai silința, nu ai cum să pici sala. Problema părea ca și rezolvată.

         Dar după ce și-a pus la punct toate cunoștințele, a susținut examenul, l-a luat cu maximul de puncte și când colo, ce credeți… a picat orașul!! Altă nenorocire. Mă gândeam că nu este adevărat, cum Dumnezeu cineva care știe totul atât de bine, care a mâncat legislația pe pâine și a parcurs sute de chestionare, nu a reușit să treacă de oraș. Culmea ghinionului mă gândeam eu. Am crezut că a nimerit vreun polițist mai exigent, dar când colo emoțiile au paralizat-o, ba chiar au făcut-o să comită numai greșeli. I-am recomandat tot de pe site-ul Permis de Conducere un articol care dezbătea problema emoțiilor la valon și a examenului dat cu polițistul în oraș, 10 sfaturi pentru a trece examenul de conducere. Pentru orice eventualitate am pus-o să își mai plătească niște ore suplimentare cu instructorul, să o pună să conducă pe toate tipurile de drum și în toate condițiile meteorologice. A condus pe zi, pe noapte, pe ploaie, pe caniculă, mai avea pe ghețuș, dar ar fi însemnat să meargă în Siberia… a luat la rând toate tipurile de drum, iar eu o stresam din spate, ca să se obișnuiască cu stresul. Că traficul nu este un lac cu lebede, este o junglă, în care nu toți țin cont de regulile de circulație și nu toată lumea face doar ce este corect și ca la carte. Sunt șoferi grăbiți care omit anumite reguli, în caz de aglomerație trebuie să știi cum să te descurci, cum să te bagi unde trebuie, asta ca să nu te prindă noaptea în trafic. De data aceasta Cristina părea să se descurce… dar emoțiile tot o țineau pe loc. A dat din nou sala pe care a luat-o cu brio, dar a tot amânat orașul de câteva ori, ba că polițistul X este rău, ba că polițistul Y nu trece femeile, ba că Z nu știu ce mai are. I-am explicat că trebuie să fie calmă, că nu are nimic de pierdut, că în cel mai rău caz pică și atâta tot, dar că poate da din nou. Și uite așa am reușit să o fac pe Cristina să își învingă emoțiile, am pus-o să se îmbrace sexy, poate așa avea să intimideze și ea polițistul, și să se prezinte la examen cu curaj, pozitivă și calmă. Și ce credeți?! L-a luat… a patra oară a fost cu noroc. Iar acum, după un an, este o șoferiță excepțională. Dar nu datorită mie, că eu oricum nu am carnet, ci datorită instructorului și site-ului Permis de Conducere. Dacă nu și-ar fi plătit online cursul de legislație, dacă nu ar fi făcut chestionare și dacă nu ar fi citit articolele care povățuiesc atât de bine viitorii șoferi ce au de făcut, poate că astăzi Cristina nu ar fi avut carnet de conducere. Pe site sunt disponibile toate informațiile utile pe care orice șofer și viitor șofer trebuie să le știe. De la taxele auto până la sfaturi utile și trucuri.

        Carnet de conducere numai cu Permis de Conducere!!!

logo

4 gânduri despre „Carnet de conducere numai cu Permis de Conducere

  1. I nominated your wonderful blog for this award A BOUCHET OF THREE AWARDS…http://marianzidaru.wordpress.com/2013/07/04/earth-change-mz-a-fost-nominalizat-la-a-bouquet-of-three-awards/

  2. In ziua de azi permisul il are orice persoana, eu cand am dat de permis adica acum cateva saptamani bune l-am luat fara sa invat nimic. Stiu multe deoarece calatoresc mult cu masina si stiu si eu ceva reguli utile din circulatie si legislatia e floare la ureche pentru mine. E foarte cunoscut siteul asta, soramea a invatat de pe el si desigur a luat permisul.

Lasă un răspuns

