Sexul Slab

          Sexul Slab… dar mai tare decât pare. Acesta este blogul Danei Lalici, pe numele ei sârbesc de care este foarte mândră, și este practic o revistă, revista tuturor femeilor puternice, independente și mai ales inteligente. Nu întâmplător cred că a ales Dana acest nume pentru blogul ei, deși nu este neapărat un blog feminin și feminist, pentru că motivul central al articolelor este omul cu tot ce reprezintă el, bune și rele. Sexul Slab este imaginea complexității femeii, care deși este considerată ca fiind sexul slab, datorită construcției firave și delicate a femeii; în spatele și în interiorul unui Sex Slab se află o femeie de toată isprava, o femeie de 1000 de ori mai puternică, mai rezistentă și mai ambițioasă decât un bărbat. Practic sintagma, femeie-sexul slab, este un oximoron fără doar și poate. Sexul Slab este un blog curat, frumos structurat, scris corect din punct de vedere gramatical, care are un logo mândru și senin, reprezentativ Danei. Acest blog și-a câștigat notorietatea destul de rapid, dar numai datorită dăruirii și perseverenței de care a dat dovadă autoarea lui.

 logo mare bmp

           Dana Lalici este și ea un fel de „de 3 x femeie”, pentru că numai o femeie ca ea poate scrie cu o asemenea dragoste, scrie pentru concursuri, scrie pentru cauze, scrie pentru promovare, dar mai ales scrie din suflet, din trăirile ei, din sentimentele ei, din cunoștințele și din experiențele ei de viață, pentru oameni cu sensibilitate și inteligență. Dana este un filolog cu iz de filosof, eu așa o simt și asta îmi inspiră citindu-i articolele, care apropo sunt 100% propria ei creație. Dana este genul acela de persoana care învață câte ceva tot timpul, care zilnic mai urcă câte o treaptă în evoluția sa intelectuală și spirituală. Și deși acum ne spune că este ancorată într-un job monoton, îmi dau seama că ea aprofundează mult mai mult latura ei emoțională și intelectuală, iar materialul și pragmaticul nu este decât o mică parte, lipsită de fond, a celor lumești. Și îi dau dreptate, și eu mă îngrijesc mult mai mult de sufletul meu și de psihicul meu, iar banul nu este decât un bun necesar și atât, de care nu mă leg sentimental. Dana este o femeie care își trăiește viața cu pasiune și pune acest patos arzător în toate acțiunile pe care le întreprinde, și articolele sale sunt la fel de înflăcărate.

         Dintre toate categoriile blogului Sexul Slab, care nu sunt puține la număr, preferata mea este secțiunea „subiectiv.adjectiv”. Practic în această categorie este transpusă întru totul Dana Lalici. Aici ea își amprentează puternic personalitatea, gândul, concepția, sentimentul, trăirea și starea. Niciun articol nu este întâmplător, fiecare are povestea lui și motivul lui, și toate sunt strâns legate de ceea ce reprezintă astăzi Dana. Aici Dana scrie cu umor, dar totodată cu seriozitatea unor mari adevăruri dezvăluite, textele ei sunt captivante și pentru că par atât de reale, cititorul nu poate decât să treacă la următorul articol, apoi să îl citească și pe al doilea și pe al treilea și tot așa. Întotdeauna scrierile la persoana I sunt cele mai savuroase și mai demne de a fi citite, pentru că nouă oamenilor ne place să cunoaștem alți oameni, dar care să îi cunoaștem bine, pe de-antregul, și să nu pară povești din auzite, impersonale. Iar Dana are această calitate de a da un parfum personal textelor, și astfel cititorii se adună și citesc. Una peste alta, Dana poate scrie despre orice, are această capacitate, și mai are și un talent fabulos de narator. Dana iubește, trăiește, simte și scrie frumos, de asta m-am convins cu siguranță.

         Sexul Slab este dovada vie, palpabilă, că femeile nu sunt atât de slabe după cum, probabil, par, ci mai degrabă sunt femei multipotente și multi valente, care vor, pot, fac și reușesc.

          Felicitări Dana pentru acest exemplu reconfortant pe care ni-l dai prin intermediul blogului tău, Sexul Slab.

14 gânduri despre „Sexul Slab

  1. As vrea sa spun ceva, dar mi-am inghitit cuvintele de tot. Sunt flatata, sunt…aproape interzisa. Doamne, cat de frumos se vad lucrurile in ochii tai! Nu ai idee cat de mult m-a emotionat articolul tau, Alina. Si am sa it raspund, dar trebuie sa ma trezesc din ameteala. Wow…adica, momentan cam atat sunt in stare sa articulez…wow..

  2. Eu si Dana ne-am descoperit relativ recent si a fost un coup de foudre nemaipomenit intre noi. Nu stiu cum de mi-am baut cafeaua pana acum fara Dana! Mi-e draga rau, imi place de mor, scrie bine, e frumoasa, e desteapta, are umor, are forta in cuvinte si mai ales are un suflet cat roata carului.
    Alina, felicitari pentru articol, ai surprins-o perfect pe Dana mea 🙂

  3. Zugrăvind-o pe Dana, ţi-ai zugrăvit un pic sufletul. Ştiu din proprie experienţă cum te pot lăsa astfel de articole fără cuvinte, deşi mie mi-ar fi teamă să le scriu să nu uit ceva esenţial. În ultima vreme am întâlnit femei minunate. Eu am văzut-o la Vienela, cu ceva timp înainte de a se implica în promovarea articolului ei. Faptul că, deşi erai în concurs şi acum scrii un articol atât de elogios tocmai celei care a pus umărul la această promovare a unui alt concurent, nu mă poate face decât să scot pălăria, să fac o reverenţă şi să te felicit pentru ceea ce eşti şi ne transmiţi. Nu-i puţin lucru într-o astfel de lume. Mulţumesc ţie, Danei şi tuturor celor care au făcut din litere….cuvinte puternice. Le simt direct …în inimă

    • Urmeaza si randul Vienelei, in curand, defapt cea mai probabil saptamana aceasta. 🙂
      Legat de concurs, eu stiu sa pierd… mai mult ce sa spun?! Am castigat si eu alte numeroase concursuri si sunt sigura ca vor mai fi si altele.
      Chiar am spus intr-un alt comentariu, la un alt articol, ca prin aceste articole imi fac cinste si mie.
      Multumesc pentru cuvintele tale frumoase 🙂

      • Am fost atat de des criticata si jignita incat mi-am promis ca daca voi pierde concursuri, in mod corect, sa nu fac tam tam, sa nu port dusmanie si sa nu fac gargara. Calitatea aceasta mi-am dobandit-o si eu pe parcurs… nu am fost de la inceput asa. 🙂

      • Asta m-a frapat si pe mine, inca din clipa in care a venit sa ma felicite pentru castigarea concursului. Alina este un om bun, un om deosebit, in fata caruia eu imi scot palaria!

      • Multumesc frumos Vienela 🙂
        Iar pt faptul ca esti atat de apreciata, articolul despre tine il las ultimul, mai am de scris doua in fata ta 🙂
        Ce e mai bun las la urma 🙂

  4. Tu esti foarte activa, scrii bine si mult, iar bloggerii pot fi rai cand e vorba de castigat ceva. Sunt convinsa ca aceia care te jigneu si te criticau erau exact oamenii care nu ar fi fost in stare de un asemenea efort ca al tau.

Lasă un răspuns

