Alma Nahe

     993787_598708183492988_234378602_n

              În general, bloggerii vor să citească texte autentice, originale și pline de frumusețe. Ei bine, dacă vreți autenticitate și originalitate, citiți blogul Alma Nahe; dacă vreți să cunoașteți o propietăreasă de cuvinte, o femeie înveșmântată în haine de scriitoare, atunci Olimpia Săpunaru este femeia pe care vreți să „o citiți”. Blogul Olimpiei, Alma Nahe, nu este un blog oarecare, nu este un blog despre nimic, nu este un blog de neobservat și nu este un blog pentru oricine. Alma Nahe este un blog pentru intelectuali, pentru iubitorii de frumos, pentru cei ce înțeleg cu adevărat literatura de calitate, pentru că articolele Olimpiei nu sunt texte, sunt frânturi de literatură. Frânturi pline de măreție, care impresionează încă de la prima frază. Eu nu sunt atât de iscusită în cuvinte așa cum este Olimpia, acest articol pentru ea, despre Alma Nahe, însumează prea puțin față de ce exprimă blogul ei cu adevărat. Cuvintele așternute acum, prea puțin exprimă, și doar vizitând blogul ei și citind articolele ei vei simți sensibilitatea ei, frumusețea sufletului ei și talentul uriaș pe care îl are.

         Dacă nu aș fi știut al cui este blogul, probabil că aș fi crezut că sunt textele unor mari scriitori. Olimpia este, fără doar și poate, la nivelul unui scriitor celebru, și dacă a scris sau nu vreo carte, nu știu, dar dacă nu a făcut-o, cred că nu este târziu și ar trebui să o facă. Sigur ar avea mare succes! Olimpia se exprimă plastic, folosește multe metafore și vrăjește cititorul, îl învăluie într-o mătase blândă, ce nu te lasă până nu citești toate articolele. Olimpia ne descrie prin articolele ei o altă față a lumii, ne dezvăluie prin ochii ei o lume parfumată, plină de romantism și de senzualitate. Alma Nahe pare a fi sufletul și creativitatea Olimpiei, Alma Nahe este pânza pe care ea își transpune întreaga ființă, sentimentele, concepțiile și valorile ei de viață. Dacă nu aș ști că e om și femeie, aș asemăna-o pe Olimpia cu o ființă supranaturală înzestrată cu un al șaselea simț. Un simț care percepe realitatea mai profund decât am putea noi să o înțelegem într-o viață.

            Olimpia Săpunaru este actriță, iubește cuvintele, însă realitatea ei este teatrul și arta. După cum ne dăm seama împreună, Olimpia nu este o femeie oarecare, este o artistă în adevăratul sens al cuvântului. Ea ne mărturisește că: „…teatrul și scena sunt un fel de paradis artificial al meu. În cest paradis artificial există, de fapt, pitici. Au cufere mici și acolo dorm. Al meu este închis într-un cufăr de lemn, sculptat manual cu motive autohtone.” Olimpiei îi place: „…că m-am născut, că sunt contemporană cu Matei Vișniec, că am rădăcini integral dacice, că lumea e rotundă și nu pătrată. Îmi place în mod deosebit lumina soarelui, minutul (fiindcă e o sumă de povești intercalate), mirosul de frunză uscată, arsă; toamna și stabilitatea.” Ceea ce nu îi place: „Norocul, care e un tăvălug, uscat, opac, indiferent. Norocul e al chiorului, așa e de când lumea!”

           Olimpia Săpunaru este o femeie deosebită, un om de la care ai ce învăța, o persoană pe care orice om cu cap și-ar dori să o aibe în preajmă. Olimpia este un izvor nesecat de poveste, poezie și proză. O femeie-artist care face cinste neamului nostru.

          Vă recomand cu multă căldură blogul Alma Nahe și sper să vă placă la fel de mult cum îmi place și mie.

41 de gânduri despre „Alma Nahe

  1. Şi locul cuvintelor ei este pentru fiinţele care au frumuseţea ca vulnerabilitate, care ştiu cum să ia frumuseţea şi să şi-o aşeze pe genunchii sufletului.

  2. Nu o citesc de foarte mult timp pe Alma, insa ceea ce gasesc la ea imi place atat de mult, incat nu as mai pleca de acolo. Merita toate aplauzele noatre (la scena deschisa)! 🙂

    • Adevarat ceea ce spui, totusi eu nu ma laud pe mine si nu laud in van… eu cred in ceea ce scriu si decat sa fac ceva fals, mai bine nu fac.
      Cat despre mine, imi stiu valoarea, calitatile si defectele… si nu prea stiu sa primesc laude, imi plac mult mai mult faptele 🙂

      • Aşa e, Litere Stacojii; cuvintele cele care se ştiu înşelate ne vin cel mai greu. Asta despre a fi suflet machiat. Despre falsitate, despre cuvinte care caligrafiază, minţind frumos.
        A fost o bucurie, înaltă bucurie pentru sufletul tău că ai simţit să scrii despre Olimpia. Şi că ai vrut să vrei să da.
        Şi astfel ai dăruit, fără să aştepţi altceva în schimb. Este esenţa.

      • Asa este, cand apare cineva nou la comentarii sau like-uri din instinct dai click… fara invitatie 🙂
        Sta in natura noastra sa vedem cine este acel blogger 🙂

  3. Pingback: Cine eşti tu? | Alma Nahe

  4. În general, bloggerii vor să citească texte autentice, originale și pline de frumusețe.

    Da, dar în general pe blogurile lor.

    Olimpia este, fără doar și poate, la nivelul unui scriitor celebru, și dacă a scris sau nu vreo carte, nu știu, dar dacă nu a făcut-o, cred că nu este târziu și ar trebui să o facă. Sigur ar avea mare succes!

    Păi absolut că un bursier la Oxford ar putea să se înscrie fără probleme la grupul școlar din Susenii de Deal, reportând un mare succes acolo. Dar de ce-ar face-o?…

    Olimpia se exprimă plastic, folosește multe metafore și vrăjește cititorul, îl învăluie într-o mătase blândă, ce nu te lasă până nu citești toate articolele.

    Știam eu că există o cheie. Deci le citești pe toate și vraja dispare.

    Olimpia Săpunaru este o femeie deosebită, un om de la care ai ce învăța, o persoană pe care orice om cu cap și-ar dori să o aibe în preajmă.

    De unde deduc că e bună de consilier prezidențial.

    No, mi-a plăcut articolul. Dar da, scrie. Și are blog. Puțini au blog, și mai puțini dintre ei scriu…

  5. În general, bloggerii vor să citească texte autentice, originale și pline de frumusețe.

    Da, dar în general pe blogurile lor.

    I-adevărat! Dar nu mă oftic dacă unul a parcat mai bine, iar eu am izbit bolidu’ de molid..uuuu! 🙂

    Olimpia este, fără doar și poate, la nivelul unui scriitor celebru, și dacă a scris sau nu vreo carte, nu știu, dar dacă nu a făcut-o, cred că nu este târziu și ar trebui să o facă. Sigur ar avea mare succes!

    Păi absolut că un bursier la Oxford ar putea să se înscrie fără probleme la grupul școlar din Susenii de Deal, reportând un mare succes acolo. Dar de ce-ar face-o?…

    Lotus, numărul meu de telefon e tot acolo, să ştii! Şi n-am fost niciodată la Sunsenii ăia…E fain acolo? Oxfordu’ e pentru agenţi C.I.A., şi chiar dacă m-am visat cândva Mata….hare, hare, hare krishna.

    Olimpia se exprimă plastic, folosește multe metafore și vrăjește cititorul, îl învăluie într-o mătase blândă, ce nu te lasă până nu citești toate articolele.

    Știam eu că există o cheie. Deci le citești pe toate și vraja dispare.

    Tu să ai răbdare, că nu mă termin eu aşa uşor! Şi nici tu, odată ce m-ai început!

    Olimpia Săpunaru este o femeie deosebită, un om de la care ai ce învăța, o persoană pe care orice om cu cap și-ar dori să o aibe în preajmă.

    De unde deduc că e bună de consilier prezidențial.

    Dacă zicea „orice om cu şuviţă”, da! Dar aşa…”preajmă” înseamnă şi km, depinde de zona(seismică, că mi-s de unde-ţi vin cutremurele) şi de undă.

    No, mi-a plăcut articolul. Dar da, scrie. Și are blog. Puțini au blog, și mai puțini dintre ei scriu…

    Eu nu am blog! Eu am almanahe! Ne pupăm acum? Sau, nu..lasă, că am sări peste ac…te… 😆

  6. olimpia este prietena mea. unul dintre darurile blogosferei. în scris este minunată, dar în realitate este şi mai şi!
    îţi mulţumesc pentru ceea ce ai scris despre ea.

Lasă un răspuns

