Turbo Chef a la MasterChef

          Răspunzând provocării pe care Blogal Initiative a lansat-o prin Campania „Doriți să testați produsele Tupperware?” am primit și eu spre testare minunatul bleander ecologic Turbo Chef de la Tupperware cu care sinceră să fiu mi-am cam făcut puțin de cap. 🙂 L-am primit repede, Compania Tupperware s-a mobilizat rapid și după ce mi-am exprimat dorința că vreau să îl testez, în 2 zile mi-a și ajuns acasă. L-am despachetat cu mare nerăbdare, eram tare curioasă să văd cum arată, să îl ating, dar mai ales să îl încerc, să văd ce poate. La prima figură mi s-a părut cam micuț, parcă aș fi vrut să fie mai mare, dar a fost făcut cu cap pentru că dacă l-ar fi realizat mai măricel, anumite produse mai tari ar fi fost mai greu de mărunțit. Turbo Chef ar trebui să fie nelipsit din orice bucătărie. Turbo Chef este format dintr-un castronel din plastic semi-transparent de cea mai bună calitate, un capac tot din plastic dar mat prevăzut în interiorul său cu un mecanism cu fir care este în legătură cu tulpinița din interiorul bolului pe care sunt prinse 3 lamele foarte ascuțite care mărunțesc repede și fără efort aproape orice.

20131001_121248

       Cu el se pot mărunți tot felul de zarzavaturi, fructe, alune, nuci, ciocolată, rădăcinoase, chiar și carne fiartă și unele brânzeturi tari. Cel mai bine se toacă produsele mai tăricele, pentru că cele perisabile se fac pastă, cartofii fierți de exemplu se fac ca un piure. Cheia constă în mecanismul de mărunțit, pentru tocat fin se trage de fir de mai multe ori, pentru tocat mai măricel, se trage numai de câteva ori. Veți vedea în cele ce urmează cât de fin sau de mare am tocat eu. Despre Compania Tupperware am numai lucruri bune de zis, în primul rând îi apreciez pentru că ei comercializează produse ecologice, reutilizabile. Tupperware este firma care economisește resursele planetei fără doar și poate. Au înlocuit cu succes pet-urile, sticlele din plastic și caserolele de unică folosință cu sticlele eco reutilizabile din plastic pur, medical, și cu vase din plastic garantate pe viață. Tupperware este o companie multinațională, având peste 60 de ani de experiență, leader în vânzările directe. Este cunoscută și apreciată în 140 de țări, de peste 100 de milioane de clienți în fiecare an. Adevărul este că e o diferență de la cer la pământ între plasticul unui castron obișnuit din plastic și plasticul dispozitivului Turbo Chef, nici nu există grad de comparație. Din ce am văzut pe catalogul Tupperware care mi-a fost pus în coletul cu Turbo Chef, compania comercializează de toate, paractic poate înlocui cu totul vechea noastră bucătărie; atât în materie de vase, capace, tacâmuri, spatule, sticle, farfurii, caserole, pahare și așa mai departe cât și dispozitive pentru mărunțit, tocat, ras, curățat, spart, strecurat și multe altele. Aceste produse sunt făcute special atât pentru păstrare cât și pentru servire. Pot fi puse în frigider, în congelator, cât și în cuptorul cu microunde. V-am zis, pot înlocui cu totul bucătăria. Îmi plac mult produsele lor, în primul rând pentru că sunt confecționate inteligent din cele mai bune materiale, dar și pentru că sunt viu colorate, sunt cochete, formele lor fiind foarte atractive, sunt extrem de rezistente și ne ajută să economisim mulți bani în primul rând la curentul electric. Cât curent nu consumă gospodinele cu blenderele lor obișnuite care se alimentează la curent, cu mixerele grele și incomode?! Foarte mult, vă spun eu. La prima vedere produsele Tupperware par foarte gingașe, seamănă puțin cu jucăriile pentru copii fiind și foarte ușoare, dar când le pui la treabă fac munca într-un mare fel, profesional, ușor și rapid, fără bătăi de cap, fără nervi, fără efort. Sunt puține muncile pe care nu le poți face cu ajutorul produselor Tupperware, inteligenți au fost cei care au realizat această afacere și am senzația că în curând va detrona industria electrocasnicelor obișnuite.


         Așaaaa… și acum să vă arăt la ce am folosit eu Turbo Chef. Păi în primul rând în ziua în care l-am primit nu aveam niciun plan de bătaie, nu vroiam neapărat să fac ceva anume, am vrut să îl încerc să văd cum funcționează și mai ales dacă funcționează. Și da, funcționează și chiar foarte satisfăcător. Așa că am început să scot din frigider și din cămară câteva alimente care mi-au venit mie în minte la prima figură.

1.      Am tocat niște pătrunjel. Adevărul este că de fiecare dată când toc orice fel de verdeață sunt pe cale să îmi tai unghiile și niciodată nu sunt în stare să o mărunțesc așa de fin cum mi-aș dori. N-am nici cuțite foarte ascuțite, pentru că nu sunt o bucătăreasă desăvârșită, dar și dacă ar fi fost mai ascuțite sigur mi-aș fi tăiat degetele. Am pus în Turbo Chef pătrunjelul cu tot cu codițe, în ele știu că sunt cele mai multe proprietăți nutritive. Și am rămas puțin uimită pentru că mi l-a mărunțit mărunt și nici nu a scos sucul din el. Mă gândeam că mi-l va face o pastă umedă, dar nu, pătrunjelul era tocat fin și perfect proaspăt, fără să mă fac totuna pe degete de suc.

 20131001_113311

2.      Am făcut un sos de roșii cu pătrunjel și usturoi. Am pus pătrunjelul într-o punguță, am curățat repede două roșii și un cățel de usturoi și le-am mărunțit împreună. Am presărat puțin pătrunjel în el, cel tocat înainte, și uite așa mi-a ieșit un sosuleț de roșii numai bun. Dat într-o undă de fiert sau tras puțin prin tigaie cu puțin ulei de măsline, sosul de roșii cu usturoi și pătrunjel poate fi perfect pentru paste.

 20131001_114559

3.      Am tocat mere proaspete. Inițial am vrut să văd dacă poate toca și ceva mai tare cum este un măr proaspăt cules dintr-un copac aflat pe pământ de țară. Am spălat rapid Turbo Chef-ul cu apă rece și puțin detergent de vase, am spălat repede două mere, le-am tăiat în 4 și le-am pus în Turbo Chef. Blenderul nu mi-a opus nicio rezistență, a tăiat în măr ca în brânză, foarte ușor și rapid. Am lăsat merele mai măricele ca să vedeți și voi ce cubulețe drăguțe am făcut. Cu merele tocate puteți face gem de exemplu, sau și mai gustos, umplutura pentru o plăcintă cu mere. Decât să vă răniți degetele chinuindu-vă să dați merele pe răzătoare, mai bine le tocați cu Turbo Chef. Mai mărunt trageți de fir de mai multe ori.

 20131001_115235

4.      Am făcut măr cu biscuiți pentru bebeluși sau pentru bunicuțele fără dințișori. 🙂 Dacă tot lăsasem cubulețele de mere mai mari am rupt în două câțiva biscuiți peste mere și am mărunțit în continuare cu ajutorul lui Turbo Chef. Și uite așa am făcut o pastă delicioasă de măr cu biscuiți pentru bebeluși. Dar cum eu nu am bebeluși în casă, i-am dat pasta bebelușei de bunică-mea să o mănânce. I-a plăcut, nu știa scumpa de ea ce bunătate îi dau eu ei. Habar n-avea ce gust are… P.S. nu prea și-a hrănit ea nepoții în copilărie. 🙂

 20131001_120027

5.      Am tocat castraveciori murați. Iarăși am spălat Turbo Chef-ul cu apă rece, dar fără detergent pentru că merele nu sunt grase și nici nu au miros puternic și nu a fost nevoie să îl clăbucesc și apoi am tocat niște castraveciori murați ca pentru salată de Boeuf. Castraveții i-am rupt în două și i-am pus în Turbo Chef, intră câte trei mai potriviți ca mărime, deodată. Și i-a tocat brici, super frumos și uniform.

 20131001_120848

6.      Am tocat morcovi. Am tocat morcovi fierți, ce-i drept, pentru că mi-a venit ideea să fac o salată de Boeuf. Vă dați seama fiind fierți ce ușor și drăguț i-am tocat cu Turbo Chef. Am tras fix de 5 ori, atât mi-a trebuit ca să toc 3 morcovi potriviți ca mărime, toți de-odată. I-am făcut la fel de mărunți cum făcusem și castraveciorii.

 20131004_165503

7.      Am tocat cartofi. La fel ca și cu morcovii, am fiert cartofii, i-am tăiat în patru și i-am pus în Turbo Chef. Având cartofii mai mari, nu a intrat decât câte unul. Cu cartoful fiert a mers puțin mai greu pentru că au fost untoși și aveau tendința de a se pasa în loc să îi taie, dar nu din cauza Turbo Chef-ului ci din cauza cartofilor care sunt untoși și înecăcioși când sunt fierți. Cu toate acestea m-am descurcat și i-am mărunțit și pe ei.

 20131004_170019

         De fiecare dată când vine vorba de Salată de Boeuf nu reușesc niciodată să toc legumele egal, ba fac cartofii prea mari, ba castraveții, ba toc morcovii mai mărunt, ba toc ouăle prea mare și tot așa. Dar cu Turbo Chef am reuși să le mărunțesc pe toate în mod egal și uniform. Adevărul este că pe cât e de gustoasă această salată pe atât este de migăloasă. Cred că de asta se face mai mult de Revelion, pentru că doar atunci sunt dispuse gospodinele să toace în stil barbar kilograme de legume și carne ca să facă o Salată de Boeuf de toată isprava.

      Pentru salata Boeuf am folosit:

  • 6 cartofi mari;
  • 4 morcovi potriviți;
  • 1 conservă de 400 de grame de mazăre gata fiartă;
  • 6 castraveți murați potriviți;
  • 3 ouă fierte;
  • 1 jumătate de piept de pui mare;
  • maioneză făcută în casă din 2 gălbenușuri crude de ou, 1 linguriță de muștar dulce de masă, doi stropi de suc de lămâie proaspătă, un praf de sare și cam o jumătate de litru de ulei de floarea soarelui.
  • Sare și piper după gust.

20131004_174723

          Am tocat toate legumele, ouăle fierte și carnea tot fiartă la Turbo Chef, le-am pus într-un castron mare, am asezonat cu sare și piper. Doar mazărea am lăsat-o întreagă din conservă. Apoi am făcut maioneza într-un castron de faianță/porțelan de mână, cu o lingură de lemn. Am pus în castron gălbenușurile de ou, o linguriță de muștar, sucul de lămâie și am început să amestec în sensul acelor de ceasornic și încet, încet am adăugat ulei, puțin câte puțin. Secretul ca maioneza să nu se taie este să nu schimbați niciodată sensul în care amestecați, să nu gustați din ea direct de pe lingura cu care o mixați și să adăugați uleiul puțin câte puțin, dacă îl puneți pe tot o dată nu vă iese nimic. Când faceți maioneza trebuie să fiți zen, dacă sunteți nervoși sau supărați nu prea vă iese și este posibil să se taie. Maioneza se amestecă până se omogenizează perfect și se face de un galben frumos, deschis. Dar în principiu nu-i mare filosofie nici cu maioneza. După ce am făcut și maioneză am turnat-o peste legumele din castronul mare și le-am amestecat ușor cu o lingură de lemn. Apoi se pune în vase mai mici, se ornează pe deasupra cu maioneză și diverse legume și asta-i toată minunăția de salată de Boeuf. 🙂

          Cam așa arată Salata mea Boeuf, nu-i e prea frumoasă că nu mă pricep la ornat, dar a fost extrem de gustoasă și de arătoasă în interior pentru că toate legumele aveau aceeași mărime, iar contrastul culorilor era superb. Parcă aveam în farfurie o primăvară colorată în nuanțe de verde, galben și portocaliu. Mmmm… delicos.

 20131004_174610

  

          Și cu această salată se încheie și prima mea experiență cu Turbo Chef, dar am de gând să îl folosesc ori de câte ori voi găti. Astfel economisesc timp, bani și oboseală. Gătitul cu Turbo Chef devine o plăcere. Mulțumesc Tupperware pentru un Turbo Chef a la MasterChef.  

            Acesta a fost review-ul meu! 🙂

4 thoughts on “Turbo Chef a la MasterChef

Lasă un răspuns

