Jocul ielelor în ipostază zilnică a eului

A sosit momentul optim pentru a vă recomanda unul dintre cele mai complexe bloguri, „Jocul ielelor în ipostază zilnică a eului”, sub semnătura iscusită a Lilianei Ștefan, sau Lolita cum o știm unii dintre noi în mediul online. Liliana nu este nouă în blogosferă, ba chiar este una dintre acele persoane care au reușit să își facă un nume în acest teritoriu frumos. Diferența dintre ea și mulți alții, printre care mă număr și eu, este că ea nu și-a promovat neapărat articolele, nici nu are nevoie, pe ea o recomandă talentul său inconfundabil. Jocul ielelor în ipostază zilnică a eului datează din 2009 și după cum vă dați seama, Liliana este una dintre veteranele cele mai de seamă ale blogging-ului. De obicei nu mulți sunt cei care rezistă peste ani, unii rămân fără inspirație, alții se plictisesc, unii își găsesc alte ocupații, alții privesc blogging-ul ca pe un hobby… scriu o dată la două săptămâni și cam atât. Dar nu și Liliana, Lolita noastră dragă și-a tratat blogul cu mult respect și conștiinciozitate… deși are o viață reală, spre deosebire de noi, cei care ne trăim viața mai  mult pe blog. 😀

        Eu una o admir pe Liliana, îmi place mult stilul ei, este implicată și devotată nu doar blogului, cât și cititorilor ei. Îmi place că nu și-a tratat blogul ca pe o afacere, se vede clar, după cum spune și ea, scrie din plăcere, scrie din pasiune, scrie din dragoste pentru viață, pentru frumos și pentru înțepepciune. Pe blog Liliana se relaxează, scrie despre dilemele existențiale cu care toți ne confruntăm la un moment dat, zbuciumul ei zilnic și al nostru, al tuturor, căutările sale proprii, bucuriile și tristețile sale, povești parfumate și duzinile prietenelor ei. Blogul său nu a fost conceput ca pe un jurnal unde ea să scrie vrute și nevrute, ci după cum mărturisește ea, pagina ei a fost concepută în primul rând din dorința de a interacționa cu cât  mai mulți semeni, cu acei oameni cu care ea este pe aceeași lungime de undă. Ea spune că a cunoscut oameni frumoși, și o cred pe cuvant pentru că și eu am cunoscut oameni deosebiți, activează pe grupuri minunate cum ar fi Duelul Minților, a participat la Miercurea fără Cuvinte a lui Carmen din Germania, la Life is Pictures a lui Costin Comba și este membră în Clubul Condeielor Parfumate inițiat de Mirela Pete, dar totodată mai scrie și pentru Duzinile din Psi Words inițiate de Camelia Sima. Tind să o admir, mă întreb oare când mai are timp și pentru o viață reală, pentru că știu că are o viață reală, este căsătorită, este familistă, femeie, om social… Liliana compune poezii, scrie eseuri, abordează teme filozofice și psihologice, scrie recenzii de carte, scrie despre stilul său de viață și și-ar dori să aibe timp numai pentru scris, să trăiască din asta… însă știm cu toții că nu se prea poate trăi din scris.

           Pentru Lolita scrisul este o meditație, o terapie, plăcere pură: „mă așez în fața calculatorului pentru a sta de vorbă cu mine însămi și pentru a-mi face o reevaluare a potențialului de reușită al blogului meu… Aș avea multe idei dar  majoritatea au fost abordate de altcineva, prin urmare voi încerca să fiu eu însămi, iar dacă o să-i placă cuiva să-mi spună… Viața aceasta care ne-a fost dăruită este mereu uimitoare și nu încetează să ne surprindă de fiecare dată, exact în momentul când ne așteptăm mai puțin… Pe parcursul ei, ca toți de altfel, am fost martor sau chiar actor la multe întâmplări mai mult sau mai puțin hilare. Din fiecare am învățat câte ceva și mi-am descoperit o altă latură a personalității mele care era acolo dintotdeauna, dar de a cărei existență nu aveam habar… Cândva doream să fiu psiholog. Atunci credeam că mi se potrivește această meserie, acum gândesc altfel. Fiecare meserie are frumusețea ei de necontestat, iar noi suntem cei care trebuie să o găsim. Dacă nu reușim să găsim Sfântul Graal, partea plină a paharului, și nu ne simțim bine în propria piele, atunci mai avem de explorat fețele noi ale vieții… Ideile ca și banii, nu sunt de fapt, în ultimă instanță, decât reprezentări ale avuției și instrument de schimb; și ambele se reflectă în stările de conștiință. Nici trupul nu mănâncă bani, nici sufletul nu se hrănește cu simple aparențe… Astfel, prefer să fiu stăpânul ideilor și nu sclavul lor.”

           Într-adevăr Lolita este stăpâna ideilor, stăpâna cuvintelor, stăpâna supremă a literelor, stăpâna exprimărilor… și reușește astfel să ne expună nouă, devoratorilor de frumos, stările sale, învățămintele sale, experiența sa de viață și astfel ne învață subtil, dar profund, ce este important în această viață, ne arată lucrurile cu adevărat frumoase și ce anume ar trebui noi să apreciem. Din punctul meu de vedere, Liliana este un filosof înțelept care vrea să facă lumea mai frumoasă și mai bună, mai ambițioasă, mai atentă la important.

          Vă recomand cu drag „Jocul ielelor în ipostaza zilnică a eului”…

Untitlednnnvv

 

P.S. Succes la SuperBlog 2013! Cât despre poză, nu am avut cum să „fur” nicio poză, așa că am făcut eu una, mi-am exersat talentul în Paint și PhotoScape, sper să nu te superi. 🙂

3 gânduri despre „Jocul ielelor în ipostază zilnică a eului

  1. Dragă Alina,
    Nici nu ştiu cum să încep răspunsul la frumosul tău articol, decât cu un sincer mulţumesc! Cred că este pentru prima dată când se vorbeşte în blogosferă despre blogul meu şi implicit despre mine! Ai surprins foarte bine toate aspectele pe care le urmăresc pe blogul personal şi mi-ai dezvăluit şi identitatea – deci nu sunt o fantomă, sau cineva care nu-şi asumă cele afirmate -, menţionând că am şi un job şi multe alte preocupări în real. Virtualul în ultimul timp a devenit secundar, pentru că începusem să-i acord mai mult timp decât merita. Dacă aş avea o slujbă ce ar implica virtualul, atunci aş fi fost nevoită să navighez constant. Însă, lucrurile stau altfel. Avântul începutului este tumultuos de fiecare dată, însă intensitatea scade pe parcurs. Cum bine spuneai şi tu sunt bloguri care nu au rezistat, din diverse motive. Când scriu mă relaxez, într-adevăr! Aşa a fost dintotdeauna! Blogul nu l-am privit ca pe un business, deşi, poate ar fi fost mai rentabil. 🙂 Am activat pe multe grupuri frumoase şi am avut ocazia să întâlnesc oameni minunaţi! De fapt, motivul creării acestui blog a fost dorinţa de a evada dintr-un gri urât şi monoton ce mă înconjura şi de a găsi alţi iubitori de frumos! Şi i-am găsit, spre norocul meu! Mi-ai făcut o surpriză minunată! Am fost plecată câteva zile din ţară şi când am revenit am găsit pe blog numai mesaje frumoase! Chiar mi s-a schimbat dispoziţia, deşi eram obosită. 🙂 Dacă am reuşit prin ideile mele să fac fericiţi şi meditativi câţiva oameni, înseamnă că ţelul blogului meu este atins! 🙂
    Eşti un suflet frumos şi mă bucur că am avut ocazia să te cunosc! Eşti printre prietenii mei virtuali de suflet şi te apreciez foarte mult! Cuvintele tale chiar mă onorează! Mulţumesc, din nou! 🙂
    P.S. Posterul realizat de tine e minunat! Îmbrăţişări generoase! 🙂

Lasă un răspuns

