Binele, un bumerang

 
Se numește reclama care a amuțit o lume. Adevărul este că și pe mine m-a lăsat fără cuvinte. Adevărat sau fals, cine vrea să tragă concluzii le trage. Este un clip impresionant fără doar și poate, mie una mi s-a făcut pielea de găină când l-am urmărit prima dată, apoi am dat replay de alte două ori. Filmarea are o morală bine conturată și anume că BINELE FĂCUT SE ÎNTOARCE ÎNZECIT, dacă nu chiar însutit. Un mic gest făcut dezinteresat se întoarce la noi ca un bumerang, poate după o perioadă de timp, probabil când ne este nouă mai greu. Și când bumerangul ajunge la noi, aduce după el un bine și mai mare și mai valoros. Poate că acel bine nu vine tocmai de la persoana pe care noi am ajutat-o cu ceva timp în urmă, ci de la altcineva… dar vine și vine negreșit.
Și răul se întoarce ca un bumerang și este de multe ori mai crunt decât cel făcut de noi. Totul se plătește pe lumea asta și totul se răsplătește. Nu degeaba se spune „ai grijă ce bine faci că s-ar putea să se întoarcă”, e cel mai dulce blestem. Este impresionant când vezi un bine făcut. Poate că și greul ne marchează, dar binele ne însemnează și mai mult. Cum să uiți cănd ai primit un sfat bun, bucata de pâine oferită cu drag, paharul cu apă la vreme de sete, mângâierea la vreme de durere, oblojirea la vreme de boală, pătura la vreme de frig? Aceste lucruri nu sunt uitate niciodată de cei ce le-au primit. Spre deosebire de alți oameni eu sunt genul care uită răul și îl iartă, deși pe moment spun că n-o să uit și n-o să iert niciodată… de fiecare dată o fac. În schimb binele care mi se face nu îl uit niciodată și îl primesc nu doar cu bucurie, dar îl păstrez în suflet ca pe o lecție de viață. Și-mi spun: poate că nu meritam acest bine la câte rele am făcut, dar uite că acel om vede în mine sclipirea aceea care l-a îndemnat să mă ajute”. Și trag concluzia că merit și că am primit pentru ca mai târziu să dau mai departe.
Cine spune că nu există ajutor dezinteresat nu este așa, ori nu știe să primească, ori încă nu a venit momentul să primească. Greșim când percepem binele material, binele nu trebuie musai să aibă formă, culoare și textură… o mângâiere, un sărut, un zâmbet, o îmbrățișare, un sfat, un impuls, toate sunt însemnele binelui. Banii… banii sunt trecători și uitați, adevărata valoare stă în lucrurile simple. Ajutând, te ajuți pe tine, te purifici, te transformi singur și te șlefuiești aidoma unui diamant multifațetat. Nu există limite în bunătate și nu există piedici când îți dorești cu adevărat să ajuți pe cineva. Niciodată nu este prea greu.
 Oferă mângâiere obrazului crispat.
         Dăruiește un sărut ochilor înlăcrimați!
                Oferă un zâmbet unei frunți încrețite!
                      Dăruiește o îmbrățișare sufletului pustiit!
                           Oferă un sfat omului dezorientat!
                                Dăruiește un implus celui fără curaj!
                                     Oferă un bine celui ce are nevoie mai mult!
                                            Adevărata valoare stă în lucrurile simple!
constantin_lacatusu

citat_lacatusu

COSMOTE Romania revoluționează telefonia mobilă prin introducerea unui nou portofoliu de abonamente, mai simplu, al cărui fundament este inovația prin simplitate și comunicare nelimitată. Mai multe detalii despre oferta găsești pe free.cosmote.ro, iar despre concurs accesând free.cosmote.ro/bursa.

14 gânduri despre „Binele, un bumerang

  1. Și… tot articolul ăsta splendid a fost menit să slujească drept reclamă pentru Cosmote? Sincer îți spun, mă înălțasem pe culmi, citind, dar tot de pe culmi am căzut văzând reclama. Desigur, este doar părerea mea. Pe alții poate că nu i-a deranjat.

    • Iti respect parerea, stii doar.
      Initial am scris articolul pt blog, pur si simplu ca un articol normal, manata de febra acelui clip, apoi mi-am dat seama ca se potriveste perfect campaniei Cosmote si-am zis sa incerc… acum sincer, daca este atat de splendid, de ce sa il traga in jos ultimul paragraf cu referirea la Cosmote?!
      Eu chiar cred in ceea ce am scris si nu am facut-o de dragul castigului neaparat… dar sunt curioasa daca voi impresiona avand in vedere ca eu niciodata nu am avut ocazia sa particip la o campanie cu un text filosofic, exact cu ce imi place mie sa scriu…
      Multumesc :*

  2. Pingback: Castigator campanie "Adevarata valoare sta in lucruri simple"

Lasă un răspuns

