Caietul de amintiri

563099_762584940423482_2022870903_n

Stau la măsuța de la fereastra mea mare,

Privesc pomii dezgoliți de frunze de afară,

Cum ploaia le mângâie durerea.

Ceașca de ceai din flori de tei, parfumate,

Emană un miros plăcut și o căldură aburindă.

Mângâi caietul meu de amintiri cu paginile

Sale îngălbenite de vreme și de lacrimi,

A strâns atâtea amintiri frumoase, unele pustii,

Încât mai are libere numai câteva file.

Mă simt de parcă aș fi la sfârșitul vieții,

Îmi răsună în urechi acordurile unei viori,

Și mi-e frică parcă să-mi trec creionul

Pe vreo pagină aurită de gândurile mele.

Mi-e teamă să sfârșesc caietul

Și eu să mor sau să mă ofilesc cu el.

Cu un ultim gest de curaj prind creionul

Între degete și mă las purtată de șoaptele inimii.

Creionez doi ochi întunecați și frumoși,

Memoria mea nu i-a uitat, sunt încruntați

De la ultima revedere, cu gene lungi,

Întoarse, dese și negre ca tăciunea.

Surprind sclipirea din ei și parcă îmi clipesc,

Îmi pare c-au prins viață și mă privesc adânc

În sufletul meu încercat de dorul lor.

Pe colțul aceleiași file prinde contur

Un nume masculin și românesc, cu forță,

Puternic și just la fel ca firea ochilor.

Ștefan stă scris negru pe alb,

Rostesc cu jind, mi-e dor Ștefan de tine.

Dar ochii lui nu îmi răspund, doar mă privesc

Străin și rece printre gene.

Mai măzgălesc cu ultimele mele sforțări,

Te chem Ștefan, te chem aievea. Hai vino acum la mine,

Căci te aștept cu brațele deschise, cu corpul tremurând

Șoptind în aer dulcele tău nume.

Te iubesc și-acum, după un deceniu de așteptare,

Te voi iubi și mâine, chiar mai mult

După acest ultim moment încântător de visare.

Și pagina îngălbenită am umplut-o cu rânduri negre,

Mă trezesc din reeverie, ploaia a încetat,

Ceaiul s-a răcit de-atâta așteptat,

Soarele a răsărit, iar eu zâmbesc amar,

Și-nchid caietul, sărutându-l…

Lasă un răspuns

