Încurcate sunt căile minții

apa-foc
Întortocheate sunt căile sufletului,
Încurcate sunt căile minții.
Vrem, dar ne este frică,
Ne-ar plăcea, dar ne temem de suferință,
Am încerca, dar ne ține pe loc teama de eșec,
Ar fi frumos, dar n-avem curaj.
Ne dorim, dar nu facem nimic,
Visăm, dar nu luptăm pentru visele noastre,
Tânjim, dar nu îndeajuns de mult încât să ne mobilizăm,
Nutrim, dar parcă tot mai bine este când nu simțim.
Am vrea să ne încredem, dar n-avem credință,
Am vrea să sperăm, dar nu știm ce-i speranța,
Am vrea să iubim, dar nu cunoaștem sensul,
Am vrea să fim iubiți, dar nu știm ce-i iubirea dezinteresată,
Am vrea să ne descoperim, dar ne este frică
De ceea ce se-ascunde sub carapacea noastră smălțuită.
Atât de multe ne-am dori, dar de puține suntem în stare,
Ne plângem singurătatea, dar nu ne dăm voie să simțim,
Am vrea să reușim, dar tot mai ușor este să spui, nu pot!
Și câte nu am vrea să pice acum din cer, deodată,
Dar nimeni și nimic nu-ți vine nemuncit și neluptat.
Vedem în noi talentul și potențialul, dar nimeni nu-l fructifică,
Și cerem peste tot corectitudine, dar noi ne înșelăm
De bună voie singuri și ne lăsăm pradă vulturilor hămesiți.
E mai ușor să spui, nu-mi iese, decât să-ncerci de mii de ori,
Decât să-ți dai sufletul în luptă și să învingi cu fruntea sus,
După ce de nenumărate ori ai fost călit prin foc și pară.
Toți vrem reușita de la prima încercare,
Dar oare nu știm că adevăratele lucruri se obțin cu greu?
Căci doar așa învățăm valoarea și importanța lucrului dobândit.
Vrem, dar nu știm să obținem,
Ne-ar plăcea, dar dezgustul luptei ne oprește,
Am încerca, dar n-are sens atâta străduire pentru „nimic”,
Ar fi frumos, dar e prea frumos ca să fie și adevărat,
Ne dorim, dar parcă nu așa de mult.
Visăm, dar visele se transformă treptat în coșmaruri,
Tânjim, dar mâhnirea ne stăpânește puțin câte puțin…
3 gânduri despre „Încurcate sunt căile minții

  1. În căutarea echilibrului celor două talere suntem și ne chinuim să le menținem măsurătorile originare, numai că pe parcurs, se întâmplă că mai e și praful, care se alege de unul dintre talgere și-atunci nu ne mai putem recalibra ușor…noroc totuși că toate trec, deși „toate” astea, uneori, și ele-s factori externi.

Lasă un răspuns

