Paradisul Covera

         În copilăria mea am fost foarte privilegiată și am locuit într-o casă decentă, micuță, dar care avea o grădină atât de mare și de frumoasă, încât părea un tărâm paradisiac. La vremea aceea, grădina era universul meu, locul în care mă simțeam cel mai bine. Atât primăvara, cât și vara și toamna, curtea mea era plină de flori… flori minunate, flori colorate, parfumate, care răsăreau an de an, parcă de nicăieri. Grădina noastră era admirată de toți trecători, florile noastre păreau atât de vii și de minunate, încât păreau să aibe voință proprie… atrăgeau priviri, chemau cu frumusețea lor, instigau la liniște și pace.

Am locuit acolo 10 ani, 10 ani deosebiți care mi-au făcut copilăria să pară un basm… datorită acelei grădini am învățat să aprecize natura și frumusețea ei specială. Am avut neșansa de a ne muta de la casă la bloc. Nu vă imaginați ce ruptură s-a produs în sufletul meu, ce tristețe nemărginită, ce pustiire m-a cuprins. Dar astăzi sunt femeie în toată fire și îmi doresc nespus să îmi redobândesc liniștea și paradisul din copilărie. Vreau să mă mut din nou la casă, să am o grădină mare cu flori, cu flori felurite, colorate în fel și chip, flori neobișnuite sau clasice… important este să am multe flori care să mă facă fericită. Dar neapărat și câțiva pomi fructiferi.

Covera Dacă aș avea o casă m-aș ocupa de grădină în tot timpul meu liber, și mi-aș cumpăra toate semințele, bulbii și butașii din magazinul online Covera.ro. Covera este un magazin extrem de complex, cu o mare varietate de produse, la prețuri accesibile. De la semințe și bulbi pentru flori, pentru legume, viță de vie, arbuști ornamentali, pomi fructiferi, semințe profesionale pentru câmp, unelte și utilaje, pesticide, fungicide, erbicide, tratamente pentru tot felul de plante, hrană pentru animale și chiar jucării și obiecte ornamentale pentru grădină. Indiferent dacă grădinăritul este un hobby pentru tine, o afacere sau un mod de a-ți cultiva cele necesare traiului zilnic, Covera are pentru noi toți, toate cele necesare.

Narcise În primul rând mi-aș lua bulbi de narcise, dar nu orice narcise, ci Bulbi Narcise Double Mix, Holland Park. Narcisele Double Mix fac parte din soiul de narcise Double, bătute cu un rând suplimentar de petale, cu tupini înalte și plăcut parfumate. Narcisa este o floare foarte răspândită la noi, plăcut parfumată, o întâlnim în parcuri, în grădinile particulare, ghivece, în jardinierele de la ferestre și în multe alte locuri neașteptate… deseori o întâlnim crescută sălbatic, pe marginea drumurilor sau pe câmpuri. Narcisele sunt flori extrem de delicate și de grațioase, au florile cu forme diferite, dar pot fi ușor de recunoscut, de la obișnuitele narcise albe sau galbene, până la cele portocalii, galbene pal, roz sau chiar roșii. Florile narcisei sunt dispuse în vârful tulpinei și ating dimensiuni de 2-7 centimetrii. După înflorire frunzele nu se rup, ci se lasă să se usuce singure. Pe cât de delicate pe atât sunt rezistente și mai puțin pretențioase la condiții de mediu sau la calitatea solului, motiv pentru care bulbii rezistă peste iarnă în pământ. Acestea se dezvoltă la fel de bine pe teren umbros sau însorit, într-un substrat nisipos sau greu. Vă imaginați ce superb ar fi să stau primăvara pe o terasă umbrită, să citesc o carte și să simt parfumul discret și dulceag-înțepător al narciselor?! Un paradis pe care nu l-aș înlocui cu nimic altceva!

LaleleMi-aș completa peisajul mirific al narciselor cumpărându-mi Bulbi Lalele Duo Mov&Galben, Holland Park pe care i-aș planta cu mare drag printre narcisele multicolore. Lalele sunt flori de primăvară foarte frumoase, cu petale catifelate și ușor parfumate. Lalelele Duo Mov&Galben fac parte din soiul de lalele triumph, iar lalelele triumph sunt rezultatul încrucișării între lalelele târzii și cele timpurii. Tija de susținere a florii este rezistentă la intemperii, sunt excelente ca flori tăiate în glastră, rezistând mult timp. Aparținând familiei Liliaceae, lalelele sunt considerate a fi florile cele mai elegante. Se spune că lalelele ar fi fost descoperite în Turcia, însă ele sunt extrem de celebre în Olanda. Denumirea de lalea, tulipa în latină, se trage din turcescul tulben, însemnând turban… turban cu care floarea se și aseamănă. Superbele lalele se dezvoltă bine în zone luminoase, însorite sau parțial umbrite, cu sol argilo-nisipos, bogat în humus. Așadar lalalele mele galbene și mov, vor completa fantastic imaginea de ansamblu a grădinii mele și vor aduce atmosferei un plus de parfum, dar și de eleganță. Ador lalelele, sunt atât de frumoase încât mă duc cu gândul la doamnele de viță nobilă, la acele femei dichisite, cochete, grațioase și pline de mister.

Trandafiri  Pe lângă narcise și lalele hibrid, mi-aș pune și câțiva Butași Trandafir Teahibrid, Dame de Coeur. Trandafirii sunt simbolul iubirii, cunoscuți pe întreg pământul, ei mai reprezintă și simbolul urcușului duhovnicesc, printre spini, către frumusețea Raiului. Este o floare iubită de oricine, cântată și adulată de poeți, scriitori și muzicieni, și dăruită de îndrăgostiți femeilor adorate… trandafirul nu poate lăsa pe nimeni indiferent. Trandafirii Dame de Coeur sunt niște flori mijlocii ca mărime, involte, cu boboci ovali, de culoarea roșului carmin și cu un parfum slab. Acest trandafir are tufe viguroase, cu ramuri erecte, frunze mijlocii, dese, de culoarea unui verde închis, lucios. Înfloresc abundent, cu multe flori, făcând astfel din trandafir un arbust impresionant și viu. Trandafirul Dame de Coeur este mai mult o floare de exterior, nu prea se cade să fie fracționat pentru frumusețea unei camere. Este o floare diferită, aproape intangibilă, pe care trebuie să o lași intactă pentru a nu-i strica sau umbri frumusețea. Un astfel de trandafir mi-ar transforma grădina într-o poveste… o poveste fără sfârșit.

Cirese  Printre atâtea flori fabuloase, se cade ca într-o grădină frumoase să existe și un pom fructifer, un cireș care să fie regele grădinii. Mi-aș cumpăra și un Pom Cireș Hedelfingen. Înflorirea cireșului este unul dintre cele mai spectaculoase fenomene ale naturii. Floarea de cireș este un simbol al purității, iar la ceremoniile de nuntă din Japonia, ceaiul este înlocuit printr-o infuzie de flori de cireș, care reprezintă simbolul fericirii. Floarea cireșului este efemeră și fragilă, curând luată de vânt, și mai simbolizează detașarea de bunurile materiale și de precaritatea acestei lumi. Cireșul Hedelfingen este un pom viguros, care ajunge la o înălțme de 5-7 metrii și se plantează într-un loc unde soarele are acces neîngrădit. Fructele sale se coc la sfârșit de iunie – început de iulie. Sunt mari, au culoarea de un roșu închis și la coacere prezintă puncte bordo. Pulpa este semipietroasă, suculentă, cu un gust plăcut, parfumat, puțin condimentat. Fructele sale sunt ideale atât pentru consum proaspăt, cât și pentru dulcețuri, tarte, torturi și chiar compoturi.

          Așa ar arăta pentru mine o grădină de vis, grădina mea s-ar numi Covera și ar fi minunată, multicoloră, plină de flori și de pomi fructiferi. Toate la un preț accesibile, și dacă spațiul și timpul mi-ar permite, clar că aș planta și legume, nu doar flori, pomi fructiferi și arbuști. Legume sănătoase pentru o vară plină de vitamine, cu un gust autentic românesc.

Grădina ta cum ar arăta?

“Devino fan-ul paginii Covera: “https://www.facebook.com/covera.ro” si descoperi super-oferte de Black Friday!”

Logo 1

Acest articol a fost scris pentru Blog Friday – BlogAwards…

2 gânduri despre „Paradisul Covera

  1. Gradina mamei mele face ca putinul timp pe care pot sa il petrec acasa sa fie de neuitat…primavara tarzie, vara sau inceputul toamnei sunt momentele preferate de mine in care iubesc sa beau o cafea alaturi de scumpa mea mamica si scumpul meu tata!

Lasă un răspuns

