Coversație despre singurătate

–          Ce te îngrijorează?!

–          Singurătatea…

–          De ce?

–          Mi-e frică de ea…

–          Păi de ce?

–          Așa… nu știu… mă tem…

–          Dar în singurătatea nu îți poate face nimeni rău. Nu e nimeni pe lângă tine care să îți pericliteze liniștea.

–          Tocmai… mă tem că nu va fi nimeni lângă mine, mă tem că mă va înghiți liniștea. Mă tem că tăcerea îmi va striga în urechi înfiorător.

–          Nu știi să trăiești în tăcere?

–          Nu știu să trăiesc singură, nu sunt făcută pentru o viață solitară.

–          Și totuși te temi de singurătate. Iubești atât de mult oamenii?

–          Tocmai… nu prea. Le găsesc adesea defecte… n-aș vrea, dar sunt prea selectivă.

–          Înseamnă că te iubești prea mult pe tine.

–          Probabil.

–          Iubindu-te prea mult pe tine, uiți să-i mai iubești pe ceilalți. Uiți să îi prețuiești, să le oferi timp, afecțiune și atenție. Tu doar aștepți atenția altora, nu o și oferi.

–          Cam așa este… aș vrea să mă schimb.

–          Iubindu-te doar pe tine, îi îndepărtezi pe ceilalți și astfel singurătatea te îmbrățișează. Cum poți detesta singurătatea, când nu prețiuești oamenii?!

–          Nu știu… probabil într-o altă viață am fost prințesă.

–          Și totuși și prințesele cunoșteau adorația și respectul… dincolo de servitori, erau și oameni.

–          Mi-e greu…

–          Schimbă-te, fă ceva cu tine! Ești egoistă!

–          Știu…

–          Singurătatea nu alege după statutul social, ci după sufletul și comportamentul oamenilor. Dacă vrei să fii iubită – iubește! Dacă vrei să fii apreciată – apreciază! Dacă vrei să primești afecțiune – oferă afecțiune! Dacă vrei să fii înconjurată de oameni buni – înconjoară oamenii cu bunătatea ta! Dacă vrei să primești – dăruiește! Dacă vrei să fii respectată – respectă. Asta este viața… o viață frumoasă… Altfel te vei pierde pe drum și-i vei pierde și pe cei la care ții…

www.ortodoxia.md

Lasă un răspuns

