O zi perfectă de iarnă

       www.diseara.ro

          Vreau să-și aștearnă iarna peste ochii mei, ninsoarea rece și imaculată. Fulgii de nea sunt o binecuvântare. Vreau să îmi purifice sufletul, să mă reînoiască cu veșmântul ei de culoarea albului iubirii. Tot anul m-am simțit liniștită și neliniștită, am făcut multe, și bune, și rele, ba chiar mi-am murdărit hainele cu broboanele păcatelor. Dar într-un final, printre atâtea minciuni și griji, am reușit cumva să mă îndrept. Am nevoie acum de atingerea dulce a iernii. Înțepător este frigul, mă strânge, dar în același timp smulge din mine orice urmă de îndoială, orice încercare de a face rău sau a greși. Nu sunt nici cea mai rea, nici cea mai bună, dar îmi doresc cu fiecare clipă să îmi câștig un suflet mult mai bun.

           Aș vrea să dau în mintea copiilor să mă pot bucura de iarnă, să mă joc în zăpadă așa cum o făceam odinioară. Nu știu cum mi-ar sta mie, la vârsta mea, să merg cu săniuța la derdeluș și să mă dau pe ea, să mă zbengui în zăpadă cu sufletul plin de inocență. Vreau să-mi simt nasul roșu și rece, să mă tem că-mi va pica de frig, obrajii să-mi amorțească, dar să fiu veselă și fericită, jucându-mă în voie.

          Să mă duc acasă udă la picioare, cu hainele fleșcăite și murdărite. Să tremur de frig, dar să nu mă îndur să plec, ci să mai rămân, încă puțin și încă puțin, până ce frigul îmi va intra în oase. Și acasă să mă aștepte un ceai fierbinte din codițe de cireș și o bucată zdravănă de cozonac, totul făcut de mâna mamei mele. Și tremurând, să-nfulce pe nerăsuflate totul. Stând la gura sobei să ascult lemnele mocnind, gemând de nerăbdare să-mi încălzească trupul, și să-mi visez ursitul în flăcările portocalii, strălucitoare, ale focului… o zi perfectă de iarnă, în trup de femeie, dar cu suflet de copil…

2 thoughts on “O zi perfectă de iarnă

Lasă un răspuns

