Fioroșii dinți de cupă

Arătarea imensă din oțel masiv, condusă de un om, mușca din asfalt cu ferocitatea unui lup străvechi. Arăta ca o mașinărie imensă, venită parcă din viitor, și lăsa în urmă cratere imense, adânci și largi, dezgolind parcă nefiresc de mult pământul ce cândva fusese acoperit de asfalt. O curiozitate imensă mă îndemna să mă apropii de acele găuri din pământ și să văd ce se află înauntru. Știam că acolo sunt țevi bine ascunse în pământ, dar vroiam să văd detaliile. M-am apropiat, dar atenția îmi fu atrasă de excavator, cel care știrbise asfaltul atât de mult cu dinții săi de cupă proeminenți, puternici, agili și duri. Mai mult decât să văd interiorul craterului îmi doream să aflu mai multe despre cupa excavatorului, despre dinții săi care păreau atât de fermi și de preciși. Mă întrebam din ce au fost făcuți de pot dezbrăca în asemenea hal pământul. Căci excavatorul continua să muște de zor, până ce reuși să dezgroape o stradă întreagă, fără ca dinții să fi fost afectați în vreun fel.

Mi-am făcut curaj și m-am dus lângă un domn ce se uita încruntat pe o mapă, notând de zor niște detalii. Mi se părea a fi șeful lucrării. Deși părea nervos, am intrat în vorbă cu dânsul.

dintidecupabaer

–          Bună ziua, domnule, iertați-mi curiozitatea, dar îmi puteți spune și mie specificațiile acestor dinți de cupă?

–          Domnișoară, am eu față de vânzător? Intrați pe www.dintidecupa.eu și lăsați-mă în pace, am treabă.

–          Vă rog frumos, sunt curioasă… până ajung eu acasă o să mor de curiozitate. Știu că sunt femeie, dar n-am mai văzut niciodată așa ceva.

Mă măsură din cap până în picioare, îmi zâmbi ștrengărește și îmi spuse:

–          Ăștia sunt dinți de cupă MTG Systems – Ripmet! (Vroia să mă bage în ceață cu detalii tehnice)

–          Atât îmi veți spune?!

–          Au o excelentă rezistență la aplicații extreme. Forma îmbinării între cele două elemente, dinte-portadinte, face ca suprafața de contact dintre acestea să fie mai mare, pentru o repartizare mai bună a forțelor, mărind astfel considerabil viața utilă a sistemului. Această stabilitate a sistemuli minimizează riscul de rupere chiar și în condiții extreme.

–          Așadar de-asta dinții mușcă din asfalt ca și cum ar mușca din cașcaval.

–          Da, așa este.

–          Și nu intră pământ, pământul nu blochează sistemul și îmbinările dintre dinte și portadinte? Sau mai rău, bucăți tari de asfalt?

–          MTG Systems RipMet încorporează noua soluție MTGtwist. (din nou ceață)

–          Adică?

–          Adică siguranța conică facilitează extragerea, opritorul MTGtwist este compus din elastomet și poliuretan, cavitatea pătrată este un profil standard, și are de asemenea tampon pentru a evita umplerea cavității pătrate a siguranței cu pământ, economisind în felul acesta timp prin eliminarea procesului de curățare la demontare.

–          Aha, interesant. Și există mai multe feluri de dinți de cupă?!

–          Da există, MTG Steels, Kingmet, Promet, RipMet, StarMet, Buldo MTG și mai sunt și alte categorii. Dar nu mă mai înnebuniți cu întrebări, intrați pe DintiDeCupa.eu și veți descoperi acolo toate detaliile. Acum vă rog să mă scuzați, am treabă.

Și plecă, lăsându-mă în urmă… Mulțumesc i-am strigat eu… Și-am plecat și eu fericită acasă, unde am căutat mai multe detalii pe site-ul oficial al dinților de cupă fioroși.

dintidecupa

Lasă un răspuns

