De ce citesc?!

www.lecturirecenzate.ro

          Bună întrebare! În primul rând citesc ca să pot dormi, cărțile îmi fură temerile și acele amintiri urâte care mă bântuie de câțiva ani. Dacă n-aș citi în fiecare noapte, înainte de culcare, mai mult ca sigur aș face o noapte albă, gândindu-mă la toate nenorocirile prin care am trecut. Am amintiri care dor, amintiri care îmi fură liniștea dacă le las să îmi ocupe mintea, uneori nu le pot alunga nici prin rugăciuni, îmi sufoacă sufletul și mi-l fac obositor de greu, iar respirația mi se taie, de parcă aș trăi și aș retrăi la nesfârșit acel trecut urât, care m-a marcat și mi-a smuls orice urmă de inocență.

          Ce îndeletnicire minunată este cititul, o magie stranie îl învăluie. Aparent sunt doar litere, apoi literele devin cuvinte, cuvintele se transformă în propoziții, propozițiile în fraze și frazele în texte. Iar textul, din text, devine imagine, magie, poveste, o altă lume. O lume căreia mă dăruiesc cu drag. Pentru că reușesc, citind, să intru și eu acolo, reușesc să fac parte din roman. Fug de realitate și mă aciuez voit în inima unei povestiri care îmi taie răsuflarea. Uneori sunt doar martor la cele întâmplate, privesc de pe margine personajele care se iubesc, se ajută, se războiesc sau se dușmănesc. Pe unii îi susțin, pe alții i-aș omorî de la primul rând neplăcut. Alteori, mă îndrăgostesc atât de tare de câte un erou, încât încep să cred că eu sunt acela, sunt eu, sunt parte din istorisire. Din spectator mă transform în personaj activ, care ia parte la acțiune, care poate influența firul povestirii. Prin cărțile citite am călătorit în toată lumea, am făcut nefăcute, am iubit, am urât, am luptat pentru dreptate, am omorât dacă a fost nevoie, am ajutat și am salvat.

         Să nu mă credeți nebună sau vreo schizofrenică, poate că nu sunt singura care simte astfel când citește. Prin cărți evadez, fug într-o altă dimensiune mai palpitantă și poate mai frumoasă decât propria-mi viață. Și plec de-acolo cu inima plină de frumos, entuziasmată, odihnită, liniștită, plină de idei, sănătoasă psihic și sufletește. Adorm visând cele înfăptuite în cărți, și continui să visez, să prelungesc și să întregesc acțiunea. O transform după bunul plac, rupând barierele autorului.

        Cărțile mă vindecă, mă îmbogățesc, mă liniștesc, prin ele fug și mă întorc o Alina mai optimistă, cu mintea odihnită și plină de soluții. Prin cărți trăiesc ceea ce nu pot trăi în realitate. Cărțile îmi sunt surori, prietene, confidente, sfătuitoare, și vindecătoare. Cărțile sunt lumea mea frumoasă și nu voi putea renunța niciodată la cărțile mele superbe pe care le citesc cu inima cât un purice de entuziasm.

        Citiți cărți!

2 gânduri despre „De ce citesc?!

  1. ai adus o multime de argumente in care ma regasesc si eu atat de bine… cartile ne fac viata mai bogata, mai frumoasa. am regasit o in articolul asta pe Alina cea sensibila si inimoasa. frumos indemnul tau de a citi.

Lasă un răspuns

