Jocurile Foamei

2

Uitasem să vă spun, am terminat de citit acum vreo două săptămâni trilogia „Jocurile Foamei” de Suzanne Collins și am văzut și cele 2 filme apărute până în prezent. Ce să spun, vă recomand aceste cărți, iar filmele după ce citiți cărțile! De ce?! Pentru că la început, filmele ar părea o nebunie dacă nu ești familiarizat cu povestea. Cred că există cele mai mici diferențe între cărți și filme, dintre toate poveștile citite și văzute de mine, iar filmele nu fac altceva decât să întregească imaginile formate din lectura cărților.

Mi-au plăcut cărțile teeeribil de mult, mult de tot. Întreaga poveste este extrem de bine gândită și foarte captivantă. Cărțile sunt dinamice, pline de suspans, pline de acțiune, cu intrigi bine conturate, pline de întâmplări neașteptate, întorsături bruște menite să facă firul epic și mai savuros, iar deznodământul surprinzător. Cărțile sunt mult mai bune decât filmele, în primul rând personajele sunt construite mult mai frumos, atât fizic cât și psihic și sufletește; apoi, misterul care învăluie fiecare capitol, fiecare rând și fiecare întâmplare, este mult mai mare și mai accentuat. Consider că regizorul filmelor a făcut tot ce a putut, a surprins esența, oarecum, însă cărțile sunt o adevărată capodoperă.

Vă spun sincer, dacă nu aș fi citit cărțile înainte, filmele nu cred că mi-ar fi plăcut, nu cred că aș fi trecut de prima jumătate a primului film. În primul rând pentru că ritualul dinaintea Jocurilor Foamei este relatat pe repede înainte și cam alambicat. Te întrebi, de ce?! Filmul nu redă scopul ritualului dinaintea Jocurilor, nu ne face să înțelegem cultura celor din Capitoliu. M-aș fi întrebat, de ce peruci, de ce culori pestrițe, de ce haine extravagante?! Când în afara Capitoliului era o sărăcie lucie. Cărțile explică aceste detalii, filmele nu. În cărți lupta din inima sălbăticiei este relatată apoteotic, în filme… lasă puțin de dorit, mi-ar fi plăcut să se insiste mai mult pe talentele excepționale ale frumoasei Katniss. Iar Peeta, e cam prea nevolnic în filme, l-aș fi vrut mai activ, mai expresiv, mai complex, așa cum este în cărți.

Sunt diferențe dar și anumite completări minore între cărți și filme, cu toate acestea eu vă recomand cărțile din tot sufletul. Cred că este povestea care m-a impresionat cel mai mult în ultimii ani. Cineva spunea că „Jocurile Foamei” sunt genul de cărți pe care le citesc coafezele. Ei bine nu este așa, chiar sunt niște cărți de la care avem multe de învățat. Prin Jocurile Foamei înțelegem ce înseamnă altruismul, lupta pentru supraviețuire, noțiunea de suflet și viață, libertatea, speranța, iubirea, sacrificiul, supraviețuirea, pericolul, și adevărata esență a vieții. Toate acestea le găsiți și le puteți învăța din cărțile „Jocurile Foamei”. Aceste cărți instigă la gândire, la prețuirea vieții și a oamenilor pe care îi iubim.

            Să vă spun povestea Jocurilor Foamei?! Cred că nu are rost, vă sfătuiesc să cumpărați cărțile, le găsiți la reducere într-o mulțime de librării online, sau dacă totuși nu puteți să le cumpărați, le găsiți pe Scribd, gratuit. Aștept părerile voastre după ce citiți cărțile și vedeți filmele, merită. Lectură plăcută!

9 gânduri despre „Jocurile Foamei

  1. Deeeeeci.. sper sa reusesc sa comentez acum! Cred ca blogul meu are ceva cu tine… Iar blogul tau are ceva cu mine…desi e prima data cand patesc asa ceva :))

    Spuneam ca… nu sunt de acord cu urmatorul lucru spus de tine: „Cred că există cele mai mici diferențe între cărți și filme, dintre toate poveștile citite și văzute de mine”. Serios? Mie mi s-a parut super mari diferente intre film si carte! Filmul m-a scos din sarite, parca au facut filmul dintr-o singura pagina a cartii…

    „Vă spun sincer, dacă nu aș fi citit cărțile înainte, filmele nu cred că mi-ar fi plăcut” – Eu chiar daca am citit primele 2 carti…primul film tot nu mi-a placut. Nici nu se compara…cartea cu filmul. Chiar am ramas cu un gust amar dupa ce am vazut „capodopera”, mai ales ca actorii sunt naspa…nici de departe nu sunt ceea ce mi-am imaginat eu inainte sa vad filmul. Mai mult ca sigur nu voi vedea filmul nou. No, No, No!

    • Eu una n-am vrut sa descurajez chiar asa lumea :))
      Mi-au placut filmele, cat de cat, mi-a placut sa vad imaginile vii din carte, desi nu m-au impresionat deloc.
      Katniss si Gale sunt draguti foc, dar actorul care l-a interpretat pe Peeta e cam urat :))

  2. Eu n-am văzut decât primul film. Şi m-am gândit că, dacă n-aş fi citit cartea, n-aş fi înţeles mare lucru din el.
    Aşa că nu mă simt câtuşi de puţin tentată să-l văd şi pe al doilea.

Lasă un răspuns

