Biblioteca Literelor Stacojii

Măritul maestru de isprăvi 2.o, Chinezu, a lansat o frumoasă acțiune numită Biblioteca Bloggerului Român. Această Bibliotecă presupune centralizarea cărților pe care bloggerii români le-au citit în anul 2013. Noi nu trebuie decât să facem un top 10 al cărților pe care le-am citit; dacă au fost mai puține, atunci topul va fi mai mic; dar dacă am citit mai multe, atunci le vom numi pe toate. Dar în top 10 intră cele mai frumoase cărți, bine, cele care ne-au plăcut nouă cel mai mult. Așaaa, facem topul, scriem articolul și i-l trimitem lui Chinezu până pe 31 ianuarie, ora 23:59. Apoi Chinezu centralizează topul, face calculele și ce mai trebuie, ne trimite nouă email cu rezultatele și împreună vom publica topul celor mai iubite cărți. Dar nu publicăm așa oricum, ci toți o dată, în aceeași zi, la aceeași oră. Fain, nu?! Împreună o să creem un manifest fără precedent, cred eu. Îmi place mult această „invenție” a lui Chinezu pentru că în primul rând instigă bloggerul la lectură, împreună facem cunoscute cele mai frumoase și mai citite cărți și astfel toată lumea are de câștigat. Pe mine toate aceste topuri m-au făcut să îmi notez o mulțime de cărți pe care sper că le voi citi în viitorul apropiat.

Chinezu

Acum că am trecut peste partea introductivă, trebuie să mă gândesc ce cărți am citit eu în 2013 și să dea naiba dacă mi le amintesc pe toate. Dar voi încerca să fac un excercițiu de memorie și astfel să mi le amintesc pe marea majoritatea. De citit am citit dintotdeauna, dar în ultimii ani m-am cam înstrăinat de acest obicei. De ce?! Din lipsa de timp în primul rând. Apoi cred că din comoditate. Dar pe la jumătatea anului 2013 am câștigat prima mea tabletă și de atunci mi-am făcut un program, în fiecare noapte de la 23:00 până la 02:00 noaptea, citesc pe tabletă. Știu că probabil îmi veți sări în cap, dar îmi place foarte mult. Important este că citesc, nu?! Mi se pare mult mai comod și mai odihnitor. Oricum, de când cu tableta, citesc mai mult ca niciodată.

Așa că, haideți să vă mărturisesc topul meu, cu strângere de inimă, cred că sunt cam puține cărți. 🙂

Top 10 cărți citite de mine:

 

  1. Jocurile Foamei (întreaga trilogie) de Suzanne Collins;
  2. Instrumente Mortale (primele trei cărți) de Cassandra Clare;
  3. Cântec de gheță și foc (în 2013 numai primul volum, acum sunt la cel de-al doilea) de George R.R Martin;
  4. Parfumul de Patrick Suskind;
  5. Saga Amurg (toată seria) de Stephenie Meyer;
  6. Maria de Marek Halter;
  7. Memoriile unei gheișe de Arthur Golden;
  8. Aleph de Paulo Coelho;
  9. Suleyman Magnificul și Sultana Hurrem de Isaure de Saint Pierre;
  10. Portretul lui Dorian Gray de Oscar Wilde;

 

  Alte cărți:

  • Conspirația Satanei de Sir Gaby;
  • Secretele Monarhilor de Michael Farquhar;
  • Despre Lucrurile Ultime de Otto Weininger;
  • Maitreyi de Mircea Eliade;
  • Îngeri și Demoni de Dan Brown;
  • În numele prințesei moarte de Kenize Mourad;
  • Jurnalele Vampirilor (doar primul volum) de L.J. Smith;
  • Amintirea curvelor mele triste de G.G. Marquez;
  • Despre dragoste și alți demoni de G.G. Marquez;
  • Veronika se hotărăște să moară de Paulo Coelho.

După cum vedeți numai 20 de titluri, dar sunt mai mult de 20 de cărți, să nu râdeți de mine. 🙂 Eu mi-am făcut topul, acum vă rog pe voi dragi bloggeri, de la mic la mare, să participați și voi la acest manifest. Haideți să vedem împreună care sunt cele mai iubite cărți și astfel să îi încurajăm și pe alții să citească, pentru că nimic nu ne îmbogățește mai mult decât lectura unor cărți bune.

          Haideți, curaj, multe sau puține, fiți mândri că ați citit și numiți cărțile pe care le-ați citit în 2013. Succes, vă pup! :*

5 gânduri despre „Biblioteca Literelor Stacojii

Lasă un răspuns

