Dâra

A fost o dată, ca niciodată,

Că de n-ar fi fost,

Nu v-aș mai fi povestit.

A fost o vreme în viața mea,

Când n-aveam țeluri, nici idealuri,

Nici scopuri ardente de atins.

Eram doar eu și-a mea existență fadă,

Eram a nimănui și mă simțeam așa.

Eram nefericită, nu îmi găseam locul,

Mă fâstâceam oriunde mă aflam.

Eram pustie, veneam de nicăieri

Și mă îndreptam spre nicăieri,

Ca un animal domesticit,

Gata să-l sfâșie vreun prădător puternic.

Nu îmi înțelegeam menirea,

Nici scopul în viață,

Nu știam de ce mă născusem

Sau când și de ce aveam să mor.

Eram eu, dar ca o fantomă trecătoare

Menită să nu lase în urma ei

Nicio dâră care să-i ateste existența.

Așa am descoperit scrisul,

Stângaci, urât, lipsit de talent,

Dar ușor, ușor, mi-am deschis sufletul,

Mintea a început să aștearnă cuvinte,

Unele frumoase, altele urâte.

Și foamea de viață s-a transformat

În pasiune pentru scris,

Așa mi-am cultivat talentul.

Talentul meu, încă stângaci,

Dar suficient de puternic

Încât să-mi ateste o voce.

Eu nu vorbesc, nu am glas,

Dar pot să scriu și este de ajuns.

Mi-am descoperit prin scris vocația,

Așa am început să-mi pun țeluri,

Unele ușor de atins,

Altele complicate, ce păreau de neatins.

Și cu pași timizi, le-am îmbrățișat pe toate,

Mâinile m-au călăuzit peste tot

Unde am vrut să merg cu doar cu imaginația.

Dezbrăcată de haine, plină de simțire,

Și cu imaginația strânsă la subsuoară.

Împreună am călătorit, am iubit și-am suferit,

Apoi am scris, să marcăm moment,

Pentru că astfel știam că mă autentific pe mine,

Certificam în scris că exist.

Am reușit sau nu,

Dumnezeu știe,

Dar măcar am speranța,

Voința și idealurile,

Pe care știu că într-o zi,

Voi reuși să le transform în fapte reale.

Lasă un răspuns

