Toalete ecologice pentru persoanele cu dizabilități

A fost o vreme în viața mea în care am depins de un scaun cu rotile. Doi ani de zile am fost nevoită să merg, dacă se poate spune mers, sau mai bine zis să mă deplsez, într-un scaun cu rotile. A fost destul de greu, nu mint, în primul rând pentru că eu ador concertele în aer liber, festivalurile și petrecerile din oraș care se țin an de an în fiecare oraș din țară. Dar pe cât de mult adoram aceste petreceri, trebuie să vă mărturisesc că le-am ocolit cât am fost în scaun, în primul rând datorită toaletelor. Pentru o persoană cu handicap locomotor este imposibil să meargă într-o toaletă ecologică. De ce?! Pentru că sunt extrem de incomode și nu-ți dau voie să intri înauntru cu scaunul rulant. Așa că în acei doi ani m-am ținut departe de festivaluri și cred că nu am fost singura. Nici la mare nu m-am dus, tot din cauza aceleiași probleme. Căutând pe net, am vrut să știu dacă există și toalete ecologice pentru persoane cu dizabilități. Și da, există, IBRA este cel mai renumit distribuitor toalete ecologice. Pe site-ul lor scrie că toaletele ecologice pentru persoanele cu dizabilități IBRA, au fost concepute special pentru a adăuga confort și comoditate. Sunt concepute să stea direct pe sol, bine ancorate, cu suprafață anti-alunecare a podelei, care bineînțeles garantează accesul ușor și în siguranță a persoanelor cu handicap locomotor. Spațiul din interior permite o rotire a scaunului cu rotile de 360 de grade, iar baza toaletei este fabricată din materiale plastice și metalice de înaltă densitate, pentru a susține cu succes greutatea și manevrabilitatea în orice condiții. Aceste toalete, vedeți bine, sunt concepute pentru a fi accesibile oricărei persoane cu handicap, ceea ce mă bucură foarte mult.

Deci de existat ele există, dar ar trebui și ca primăriile să le achiziționeze și să le amplaseze în spațiile publice. Ar trebui că noi cei care avem un handicap să semnalăm primăriile și să îi tragem de mâneca ca să rezolve și această problemă, jenantă, dar care uneori ne obligă să stăm în casă, în loc să ne bucurăm și noi de ieșitul în aer liber, în parc și în alte locuri care nu au toalete accesibile pentru noi cei cu handicap. Mulțumesc lui Dumnezeu eu nu mai depind de scaunul cu rotile, dar sunt mulți alții care depind de cărucior o viață întreagă. Ce-ar trebui să facă, să se izoleze în casă?! Eu zic că nu.

Așa că dragi primari, puneți mâna și amplasați și toalete ecologice pentru persoane cu handicap, nu vă sfiiți. 🙂 

logo

Lasă un răspuns

