Aparțin trecutului…

  nicolas-lancret-dans-in-fata-unui-fantani-pictura-franceza-secolul-XVIII

       Eu nu aparțin lui astăzi, nu aparțin nici lui mâine și nu mă regăsesc nici în ziua de ieri. Eu de fapt m-am născut cu 200 de ani în urmă. Pe vremea când femeile erau doamne și bărbații erau domni. Vremurile pe care le trăiesc acum sunt prea tari pentru mine. Aerul mă îneacă, moda mă sufocă, oamenii mă dezgustă. De fapt, nu văd oameni, ci numai măscărici, care vor să iasă din tipar, teleportându-se într-un viitor înfricoșător.

       Mă întreb de ce lumea nu trăiește astăzi și se gândește întotdeauna la ziua de mâine. Omul grăbește timpul, îmbătrânirea, boala și moarte. Nu mai știe să se bucure în tihnă, nu știe să stea, să se odihnească, să gândească și nu știe nici să iubească. Îmbrățișează minciuna de parcă ar fi cel mai mare adevăr, adoră luxul de parcă l-ar lua cu el în pământ; atrage trupescul, de parcă iubirea s-ar naște numai din carne. Nu înțeleg omenirea și cred că voi muri neînțelegând-o. Sau poate… eu sunt singura diferită într-o lume parcă trasă la xerox.

       Ritmul alert, astăzi se numește evoluție. De parcă evoluția se face în fugă. De parcă dezvoltarea ține de caraghiosul pe care îl văd eu zi de zi, oriunde în jurul meu. Nu-mi place ce văd, ce simt, ce găsesc. Nu-mi place nimic. Sunt captivă în trecut. Dar nu în trecutul acestei vieți. Ci în trecutul unei alte vieți. Sunt sigură că m-am reîncarnat în trupul acesta mic și plăpând. Probabil că atunci, pe vremea aceea, era mai mult decât și-ar fi putut dori orice femeie. Nu știu de ce simt dorul unei epoci neîntâlnite. Și totuși astăzi, citind despre epocile apuse, nostalgia mă cuprinde, de parcă locul meu a fost acolo, dar am fost smulsă și adusă obligat aici. Mă adaptez și prezentului, ce să-i fac?! Nu-l pot curma. Și totuși… locul meu nu este aici.

       M-am născut pe vremea când femeile erau elegante, când bunul gust era principalul atuu, când educația și talentul erau elemente definitorii pentru un om. M-am născut pe vremea parfumurilor tari, când esențele se țineau în sticluțe mici, când numai un strop dintr-un parfum era de-ajuns pentru a seduce o lume întreagă. Am trăit în perioada în care femeile purtau rochii, rochii lungi, fastuoase; bijuterii valoroase bătute în pietre perețioase; pe vremea când femeile erau cochete, mereu aranjate, făcându-și coafuri alese, fardându-se discret și cu mult bun gust. Am trăit pe vremea când femeile își purtau trupul cu demnitate, când gesturile lor emanau numai feminitate și cumințenie. Am trăit atunci când femeile cunoșteau arta seducției și o aplicau cu multă delicatețe. Am trăit pe vremea când ieșirile în grădină erau cele mai dulci și mai magice întâlniri. Pe vremea când femeile erau cucerite cu poezii. Pe vremea când lacrimile se ștergeau cu bastista inscripționată cu inițialele lui. Pe vremea când femeia era muza tuturor artiștilor. Am trăit… atunci am trăit. Acum sunt doar obligată să trăiesc.

         Astăzi distracția este exagerată, este soră cu dezmățul. Atunci nu era așa. Balurile mascate erau ca un preludiu pentru trup și suflet, iar oamenii se atingeau cu sfială în timpul dansului. Numai simțind delicatețea degetelor lui în palmă, numai așa te încerca fiorul. Acel fior neîntinat. Pe-atunci femeile erau curtate, cucerite, uneori chiar rugate. Astăzi femeile pot fi cumpărate. Curvia a existat de când lumea și pământul. Doar că atunci toate se făceau în spatele perdelelor trase. Unde nici vântul, nici gândul nu puteau pătrunde. Astăzi, totul este în văzul lumii. Nu mai există intimitate, nici candoare. Ci doar pofte.

        Aparțin acelei lumi… aparțin trecutului…

2 gânduri despre „Aparțin trecutului…

Lasă un răspuns

