Panouri solare pentru om și mediu

Eu am o mare curiozitate, vouă vă vin mari facturile la curent?! Dar facturile la căldură? Mari nu-i așa?! Eu una stau la bloc și m-am săturat până peste cap să plătesc facturi de sute de lei numai pe curent electric, căldură și apă caldă. Mă credeți?! Uneori parcă nici nu mai mă trage inima să mă spăl. Căldura, apa caldă și cea rece îmi vin de la Centrala Termică a cartierului, orașului, habar n-am sinceră să fiu, oricum sunt ale statului. Și cel mai mult mă enervează faptul că trebuie să irosesc o cadă întreagă de apă, până începe să curgă caldă. Pentru că la început este foarte rece, parcă nici n-ar curge pe țeava de apă caldă. Și vă dați seama cât de multă apă „caldă” consum până reușesc să fac un simplu duș?! Dar trebuie să recunosc, îmi pândesc vecinii. Se aude când dau drumul la apă să facă baie și după ce iau ei toată apa rece, hop mă bag și eu în baie. Dar trebuie să recunosc, ei nu se spală așa des ca mine; deci sunt nevoită să mă sacrific eu, cel mai des. În weekend am și eu noroc.

Mult mai mult mi-ar fi plăcut să stau la casă. Și dacă stăteam la casă, mi-aș fi pus într-o clipită panouri solare. Acum că mi-a venit ideea, oare s-or pune și la bloc?! Bănuiesc că da, dar asta ar însemna ca toți locatarii să pună bani. Și cum românii n-au niciodată bani… mai bine mă las păgubașă. În fine, pentru cine nu știe, panourile solare sunt grupuri de celule solare care funcționează împreună, cu scopul de a converti energia solară în energie termică sau energie electrică. Pentru energie termică se folosesc panourile solare termice, iar pentru cea electrică se folosesc panourile fotovoltaice. Panourile solare sunt resurse fiabile și reprezintă un instrument de utilizare a unei resurse a naturii, la care avem acces în mod GRATUIT. Sigur că investiția costă ceva, dar în timp, panourile solare își scot banii din facturile mici pe care le vom avea. Așadar o super investiție pentru viitor. Pe lângă beneficiile noastre, în mod direct, ale persoanelor care își pun aceste panouri solare, un alt beneficiu extrem de important adus de panourile solare, este acela că nu afectează în mod negativ mediul înconjurător. NU EMANĂ GAZE ȘI NU POLUEAZĂ AERUL!

        Dacă vă întrebați câte tipuri de panouri solare există, trebuie să știți că panourile solare sunt clasificate într-o mulțime de categorii, după diferite criterii, cum ar fi în funcție de modul de utilizare, în funcție de modalitatea de captare a căldurii sau după modalitățile de construcție.

       Iată tipurile de panouri solare existente:

–         Panouri solare cu tuburi vidate – sunt mai eficiente decât panourile solare plane;

–         Panouri solare plane – potrivite pentru toate tipurile de climă;

–         Panouri solare fotovoltaice cu:

  • Celule solare monocristaline – sunt cele mai eficiente;
  • Celule solare policristaline – mai puțin eficiente la temperaturi crescute;
  • Celule solare cu strat subțire – mai ieftine decât cele cu celule solare cristaline;

–         Panouri solare hibride – extrage mai multă energie de la lumina soarelui.

Așadar avem de unde alege, în funcție de nevoile noastre, buget și așa mai departe. Important este că aceste panouri solare ne economisesc banii, scăpăm de facturile kilometrice și salvăm și mediul!

Tare aș vrea și eu să am un panou solar… voi ce părere aveți despre ele?!

logo-top-panouri-solare

Lasă un răspuns

