Aparate auditive – investiție pentru viața

Mereu m-am întrebat dacă aș putea trăi fără vedere sau fără auz. De-alungul timpului am avut și eu destule problem de sănătate, cele mai multe la nivel locomotor. Probleme pe care le-am acceptat și-am învățat să le înving. Dar cred, de fapt sunt sigură, că fără vedere sau fără auz nu m-aș putea adapta niciodată. Mi s-a întâmplat mai demult să fac un dop din acela de ceara la o ureche, și-am stat cu ea înfundată cred că mai mult de o săptămână, până am luat tratament și m-am vindecat. Bețele de urechi erau de vină și săpunul pe care îl foloseam, din cauza lor am o sensibilitate și obișnuiesc să fac otită externă de fiecare dată când mă prinde curentul sau mă șterg mai agresiv în ureche.

aparat auditiv, aparate auditive    De atunci am o oarecare teamă, mi-e teamă că mi-aș putea pierde auzul când voi fi bătrână. Dar mă consolează gândul că această problemă se poate remedia sau ameliora prin cumpărarea unui aparat auditiv. Este crunt să nu auzi cu o ureche și mult mai rău când nu auzi cu niciuna. Când am avut eu acea otită profundă și mi s-a înfundat și urechea, mă simțeam extrem de rău, debusolată, nervoasă, ba chiar și paranoică. Dar am luat tratament și problema a trecut, mi-era frică să nu-mi pierd auzul și să ajung să port proteză auditivă. Nu că aș avea ceva cu aparatele auditive, deloc, nu mi-ar fi rușine să port așa ceva, însă una este să auzi tu și cu totul altceva este să auzi cu ajutorul unui dispozitiv.

Oricum ar fi fost, problemele de auz sunt foarte des întâlnite, atât la vârstnici, cât și la tineri. Factorii care duc la pierderea auzului sunt multiple. Unii se nasc fără auz, alții îl pierd pe parcursul vieții, din cauza unor accidente sau din cauza netratării corespunzător a unor afecțiuni ale urechilor. Oricum, vârsta slăbește auzul. Asta este clar. Dar ideea este să nu stăm așa. Ci trebuie să mergem la medic, să ne consulte și dacă este cazul să ne cumpărăm un aparat auditiv.

Aparatele auditive sunt de mai multe feluri:

–         Aparate auditive retroauriculare – de diferite tipuri și mărci. Acestea de obicei se folosesc pentru hipoacuziile severe. Într-adevăr sunt acele aparate auditive care se văd. Dar urechea ascunde oarecum aparatul. Și oricum, când nu auzi, estetica cred că este ultimul lucru care îngrijorează.

–         Aparate auditive intraauriculare – de diferite tipuri și mărci. Aceste aparate sunt folosite pentru hipoacuziile medii spre severe. Acestea nu se văd, sunt ca niște mici dopulețe care se bagă în urechi. Dar care fac diferența atunci când auzul natural este slăbit.

–         Aparate auditive cu fir – de diferite tipuri și mărci. Aceste aparate auditive sunt cu fir de la ureche până la buzunarul pantalonului sau al cămășii. Deși sunt foarte performante, cu volum reglabil și tonalitate reglabilă, consider că sunt ceva mai incomode având fir. Mult mai mult aș opta pentru unul retro sau intraauricular. Dar deciziile vă aparțin. Decizii luate, binînțeles, împreună cu Medicul ORL-is.

După ce v-ați hotărât și v-ați cumpărat o proteză auditivă, trebuie să știți că aveți nevoie și de accesorii pentru aceste proteze auditive. Iată ce accesorii sunt foarte necesare, accesorii fără de care aceste proteze auditive nu funcționează sau nu funcționează corect:

–         Baterii Auditive – de diferite tipuri și mărci, foarte accesibile la preț.

–         Accesorii Aparate Auditive – căști, olive, dopuri de silicon, periuțe de curățare și alte câteva. La fel, destul de ieftine, dar necesare.

–         Produse Îngrijire Urechi – bețișoare de urechi cu lumină, otoscop, etc. Aceste accesorii sunt extrem de importante. Urechea fiind permanent astupată cu aparatul auditiv, cleiul, ceara, nu mai au pe unde să curgă și se depun pe canalul auditiv extern. Pentru prevenirea dopurilor, aceste accesorii sunt extrem de importante. Vă puteți șterge cu bețe de urechi, din acestea cu lumină, și cu apă oxigenată. Apa oxigenată dezinfectează urechea și dizolvă cleiul. Nu vă temeți, nu ustură deloc!

Cu toții avem părinți, bunicii… unii mai bătrâni, alții mai tineri. Și dacă au o problemă de auz, n-ar trebui să îi lăsăm să trăiască într-o lume mută. Ci ar trebui să ne informăm, să-i ducem la doctor și să le cumpărăm aparatul auditiv perfect pentru gradele lor de hipoacuzie.

Le putem reda auzul, încrederea în ei și starea de bine. Trebuie să înțelegeți că pierderea auzului aduce după sine dureri de cap, dezechilibru și chiar stări anxioase. Putem evita aceste urmări. În fond aparatele auditive nu sunt deloc scumpe. Prețurile lor variază de la câteva zeci de lei, la câteva mii. Dumneavoastră alegeți cât vreți să investiți într-un aparat auditiv. Pentru că până la urmă este o investiție, investiție pentru viață!

Lasă un răspuns

