Liniște mormântala

OLYMPUS DIGITAL CAMERA       Aseară am făcut o gafă, dar mulțumesc lui Dumnezeu, am mai învățat ceva. 🙂 Vrând să fac și eu o discuție „elevată” am postat pe un grup de facebook, pe care îl dețin, un status simplu, vrând să intru în contact cu bloggerii dragi mie. Iată statusul „inteligent”: „Ce liniște ÎNmormântală este peste tot… ce faceți măi, scrieți de zor?”. Bineînțeles că m-am făcut de rușine, habar n-aveam că nu există cuvântul „ÎNMORMÂNTAL”, că de, cine stă tot timpul cu dicționarul în față?! Eu în niciun caz. După o scurtă polemică pe această temă, în care eu susțineam sus și tare că așa se spune, pentru că eu așa știam, am aflat de la câțiva bloggeri mai deștepți decât mine că de fapt corect este „liniște MORMÂNTALĂ”, adică super tăcută, liniște de mormânt. Bineînțeles că și înțelesul expresiei mele era același, doar că eu puneam acel „ÎN” care nu era corect. În fine, am trecut peste, am văzut că în DEX nu există cuvântul ”ÎNMORMÂNTAL”, am înțeles, mi-am învățat lecția, mi-am făcut „mea culpa” și-am trecut mai departe, iertată de bloggerii care aveau pretenție la mine. Oricum eu nu sunt genul care să o dea cotită când greșesc, mai bine recunosc și învăț, decât să mă dau rotundă în prostia mea.

În multe articole de pe blogurile mele am expresia „liniște înmorâmtală”, mă întreb ce-o fi fost în capul meu de n-am verificat niciodată. Dacă așa știam… am ținut-o langa cu prostia mea. Dar la un simplu search pe Google am văzut că nu sunt singura „inteligentă” și că mai sunt o sumedenie de bloggeri și bloguri care au folosit expresia greșită de enșpe mii de ori. Și-acum mă întreb… cine e de vină?! Profesorii noștri, familia care ne-a inoculat un cuvânt greșit în vocabular sau noi că n-am avut urechi să auzim? Oricum ar fi, trebuie să încetăm să mai folosim expresia „Liniște ÎNmormântală”, e greșită rău. Altă greșeală, știu că nu se spune „greșit rău” dar am vrut să subliniez ideea de greșeală.

De ce am scris acest articol? Pentru că poate mai sunt și alți inteligenți ca mine care nu știu că este greșită expresia și poate vor să se deștepte. Că de, dacă noi nu ne ajutăm între noi, atunci cine? Și-așa sunt o grămadă de bloggeri care scriu execrabil, cu greșeli multe, de la cele gramaticale, până la cele de exprimare. Și dacă tot încercăm să avem o blogosferă curată, măcar să ne educăm între noi, nu?

Așadar să ne scoatem din vocabular cuvântul „înmormântal”, corect se spune „mormântal”.

Vă pup, să nu râdeți de mine, am făcut-o eu destul aseară. 🙂

6 gânduri despre „Liniște mormântala

Lasă un răspuns

