Ziua Internationala a Fericirii

        Astăzi, 20 martie, se sărbătorește Ziua Internațională a Fericirii. Sinceră să fiu, habar n-aveam de existența acestei zile. Pentru mine 20 martie nu a însemnat niciodată nimic. 21 martie este o zi importantă pentru mine, ziua în care bunicul meu ar fi împlinit 67 de ani. Dumnezeu să-l odihnească. Dar să trecem peste, este ziua fericirii, nu? Și cum sunt și eu om și simt, trebuie să recunosc că am propria percepție despre fericire. Urmează să v-o dezvălui…  imediat. Până una-alta trebuie să recunosc că astăzi am avut o zi foarte bună, mă simt bine și sunt liniștită. Fiind liniștită, constat că sunt mulțumită. Și dacă sunt mulțumită, pot să zâmbesc. Deci într-un procent mai mic sau mai mare, în acest moment simt fericirea. Poate că nu pe cea plină de adrenalină, dar o simtă. Asta este tot ce contează.

jurnalspiritual.eu

        Și ca să răspund și eu provocării zilei, haideți să vă spun ce înseamnă fericirea pentru mine:

        „Fericirea mea se naște din liniște sufletească, din înțelepciunea minții și din starea de bine a trupului. Sunt fericită că mi-am redobândit sănătatea, sunt fericită când mă simt bine, când zâmbesc, sunt fericită că merg, sunt fericită ca mama e bine, sunt fericită și mulțumesc vieții pentru toate lucrurile bune din viața mea. Sunt fericită când o văd pe mama râzând, râsul ei îmi umple inima de bucurie. Sunt fericită când îmi știu familia sănătoasă și bine, în siguranță și pace. Sunt fericită când vine primăvara, când răsare soarele și-mi mângâie fața, când miros o floare, când ascult cântecul ploii de vară, când simt parfum de iarbă proaspătă. Fericirea mea se naște numai din lucruri simple, din acele lucruri mărunte, dar care îmi fac viața frumoasă. Sunt fericită când reușesc să realizez ceva din propria muncă. Sunt fericită când îmi depășesc condiția cu încă un pas. Sunt fericită că trăiesc, că văd și că simt. Sunt fericită că iubesc și că sunt iubită. Sunt fericită când ascult melodia preferată, când citesc o carte bună, când citesc o poezie sensibilă, când privesc cerul, când fotografiez luna… Fericirea mea nu se limitează la lucruri, ci la emoții. Fiecare emoție plăcută îmi mai umple sufletul cu un strop de fericire. Fericirea mea se trage din muțumirea cu care îmi trăiesc viața. Și deși fericirea este intensă și de scurtă durată, că așa este ea, ea se transformă în timp în mulțumire și împlinire. Și dacă astăzi mă simt împlinită, înseamnă că sunt fericită.”

www.realitatea.net

        Am cunoscut fericirea sub toate fețele ei, de la fericirea tumultoasă și aprigă, la cea plăpândă. Dar mulțumesc lui Dumnezeu că din când în când își face loc și-n viața mea, indiferent de intesitatea ei. Sunt om, am simțit durerea de prea multe ori, dar tocmai necazurile și suferința m-au făcut să apreciez fericirea și să încerc și să lupt să o păstrez în viața mea. Orice lucru, oricât ar fi el de banal, pe mine mă face fericită. De ce?! Pentru că unii nu au nimic, pentru că au fost vremuri când nici eu nu aveam nimic, iar acum simt că am totul. Fericirea se naște atunci când te muțumești cu ceea ce ai sau ce primești. Râvnind mereu la lucruri imposibile, nu vei reuși să fii niciodată fericit.

        Pe tine, dragă cititorule, ce te face fericit?

Lasă un răspuns

