Numai mobila la comanda

Când eram eu mică, mică, părinții mei cumpărau mobilă „de-a gata”, așa cum spuneau ei frecvent. Luau de obicei ce era mai ieftin, pentru că nu ne permiteam mare lucru și de fiecare dată, mobila aceea se strica sau se deteriora cât ai clipi. Țin minte că în 3 ani am schimbat nu știu câte paturi, unul chiar l-am refăcut, schimbându-i arcurile și făcându-l mult mai rezistent de cum fusese el făcut în fabrică. Când ne-am ajuns și noi cu banii, am decis că nu vom mai cumpăra niciodată mobilă de-a gata, ci vom lua mobila la comanda. Mobila la comandă este incomparabilă, în primul rând pentru că îți alegi materialele și culorile singur și apoi pentru că meseriașul va ține cont de orice dorință a ta, de la design, până la detalii tehnice.

Mobilier

     În general mobila la comandă este puțin mai scumpă decât cea luată din magazin, dar se merită. În primul rând îți mobilezi casa așa cum vrei, nu vei avea 3 piese la fel și 2 care să nu semene, și mai ales, mobila la comandă este făcută să reziste și zeci de ani dacă ești un om care are grijă de propriile lucruri. Trebuie să recunosc, nu mi-am permis să schimb toată mobila o dată, însă rând pe rând, le-am schimbat pe toate. Am început cu bucătăria, mi-am făcut masă de chiuvetă, masă pentru gătit și mâncat, mi-am făcut niște corpuri drăguțe pentru vase și în plus, mi-am făcut și o canapea cochetă, care să se potrivească mobilei din bucătărie, și 4 scaune de o frumusețe aparte. Nu spun că bucătăria mea arată luxos, deloc, dar arată mult mai bine decât mobila cumpărată dintr-un magazin obișnuit. Apoi mi-am schimbat mobila din dormitoare, mi-am făcut paturi, noptiere, șifoniere, birou și pe deasupra am pus și o oglindă imensă, prinsă într-o ramă din lemn, de culoarea abanosului. Cea mai costisitoare a fost într-adevăr sufrageria, însă a meritat fiecare bănuț în parte, este frumoasă și făcută cu mult bun gust. Trebuie să menționez că mobila făcută la comandă este extrem de rezistentă în timp, își păstrează luciul și nu se rupe, nu se scorojește și nu-i pică ușițele așa cum se întâmplă cu cea luată de-a gata.

      Nu știu dacă și voi ați trecut prin așa ceva, dar în copilăria mea, îmi amintesc cu entuziasm acum, propteam ușile picate într-un anumit fel. Și chiar dacă le schimba tata balamalele, sărea stratul lucios sau arăta mai jalnic decât cu ușița proptită. O mobilă făcută la comandă este o investiție de lungă durată. Dacă nu ești genul de om care să se plictisească repede de propria mobilă, poți să o folosești și 50 de ani, nimeni nu te împiedică. Lemnul din care este făcută o mobilă la comandă este lemn autentic și chiar dacă optezi, să spunem, din pal, palul ăla nu se fărâmițează de parcă ar fi din rumeguș. Mobila de calitate este mult mai grea și are o frumusețe aparte.

       Te sfătuiesc să nu te uiți la bani, dragă cititorule, dacă vrei o mobilă de calitate, care să te țină toată viața!

Mobila

Lasă un răspuns

