Afacere profitabila pe necazul oamenilor

       Am avut o săptămână tare grea, iar ziua de maximă intensitate a fost joi. Joi ziua în care a decis să mă umple de nervi și o doamnă de la banca de unde am eu contul. Ar fi trebuit să nu răspund, ar fi trebuit să-i spun că nu am timp să o ascult și-așa eram cu nervii la pământ, dar ea a reușit să mă scoată din pepeni. Văzând că mă sună un număr pe care nu îl cunoșteam, am răspuns, doamna s-a prezentat, mi-a spus că este de la Banca X și vrea să îmi povestească despre un program. M-a luat pe ocolite, deja mă amețise și ca până la urmă să înțeleg că îmi făcea o propunere în care eu să-mi asigur viața la ei și să plătesc suma de 33 de lei, lunar, pentru tot restul vieții. Și DACĂ, Doamne ferește, aș păți un accident și aș fi rămâne cu un handicap permanent, ei m-ar despăgubi cu suma de 150.000 de lei și dacă aș muri, beneficiarul meu, ar lua de pe urma mea suma de 300.000 de lei.

business24.ro

      Deși i-am spus de vreo trei ori că nu mă interesează să-mi asigur viața, ea tot insista invocând numeroasele accidente care se petrec tot timpul, că avem mari șanse cu toții să pățim un accident de mașină, că putem rămâne cu handicap, că putem muri (ca proștii) și că eu aș lua o grămadă de bani de pe urma necazului meu, practic. Și-am încercat să îi explic că eu sunt deja o persoană cu handicap permanent și că nu mă interesează să-mi asigur viața, că nu am unde să pățesc un accident și că oricum nu m-aș încadra în programul lor, eu având deja un handicap. Ea mi-a dat dreptate dar tot insista să-mi asigur viața pentru că la moartea mea, cineva va primi nu știu ce sumă. Atunci mi-am cam ieșit din pepeni, i-am spus că nu am moștenitori, nu am frați și nici nu o să am copii. Însă ea mi-a invocat motivul cum că aș putea pune ca beneficiari părinții, bunicii sau un prieten. Deci practic, tipa se gândea că eu am de gând să mor înaintea bunicilor și a părinților. Să mă ierte Dumnezeu, nu doresc moarte familiei mele, dar mi se pare nefiresc ca copilul să moară înaintea părintelui și să-i spui cuiva asta pe față. Dar i-am replicat clar: „Doamnă, de ce să plătesc eu toată viața și să beneficieze un prieten? Cu ce mă încălzește pe mine dacă după moartea mea se va îmbogăți cineva? Credeți că mamei mele i-ar mai arde de bani dacă eu aș muri într-un accident? După moartea mea, potopul! Nu mă interesează și nici nu am de gând să dau 33 de lei pe lună, pentru toată viața, pentru altcineva.”, dar ea nu și nu, tot insista să-mi asigur viața pentru 23 de lei pe lună, având în vedere că sunt deja persoană cu handicap.

         Sinceră să fiu mă simțeam ca la piață și doamna respectivă se tocmea pe viața mea, de parcă viața mea stătea în mâinile ei. Eu înțeleg să îți scoți niște bani de pe urma oamenilor, înțeleg că vrei să fii un bun angajat, dar de aici până la a insista în prostie, mi se pare o mare tâmpenie. În final i-am zis: „Doamnă, vă rog să nu mai insistați, deja îmi pierd răbdarea cu dumneavoastră, nu vreau să-mi asigur viața și nici n-am de gând să mor mâine. Vă mulțumesc pentru ofertă, vă doresc o zi bună.” și a înțeles, mi-a mulțumit și ea pt timpul pe care i l-am acordat și mi-a închis.

        Dar știți care e faza, banii pentru asigurare, în caz de accident, nu se dădeau decât pentru invaliditate. Deci dacă după un accident rămâneam oarbă, debilă mintal, fără o mână, fără splină sau fără un plămân, nu primeam cu nimic. Și nici dacă aș fi murit de bătrânețe, nimeni nu ar fi primit nimic. Deci trebuia neapărat să ajung în scaun cu rotile sau moartă într-un accident. Altfel aș fi plătit toată viața degeaba. Dar stau și mă gândesc, dacă după un accident cineva rămâne în scaun cu rotile pentru toată viața, pentru ce îi mai trebuie miliardul ăla jumate?! Ce să facă cu el? Redau banii, cuiva, picioarele? NU! Eventual pot fi folosiți pentru tratamente, dar nu de recuperare, pentru că handicapul trebuie să fie NEAPĂRAT PERMANENT ȘI IRECUPERABIL. Mie programul mi se pare o mare, mare prostie! Cine vrea, poate plăti o viață pentru asta, eu nu aș face-o nici dacă aș fi sănătoasă. În spatele contractului sigur există o mulțime de clauze astfel încât dintr-o mie de posibilități, numai pentru una singură să-ți primești banii. Și cică asigurare de viață…

        Și ce mulțumită eram eu de banca asta… acum parcă am un gust amar…

Lasă un răspuns

