Conchita Wurst – Eurovision 2014

clasamentu

       Eurovision 2014, l-am urmărit cu sufletul la gură. Nu știam decât melodia Paulei Seling și mai știam că reprezentanta unei țări este o femeie cu barbă, în rest nimic, nu urmărisem emisiunile dinainte și eram foarte curioasă să văd cine va câștiga. Multe țări au fost extrem de slabe, cu melodii plictisitoare, fără sare și piper, adevărată muzică ușoară. Printre preferatele mele au fost Austria, Armenia, Germania și Belarus. În rest, dacă mă întrebați, nu mai țin minte nimic, nu m-au impresionat. Eu am crezut că Armenia va câștiga, nu mizam pe Austria, deși mi-a plăcut foarte mult și melodia Conchitei, credeam că nu o vor alege tocmai pentru că este atât de diferită. Dar m-am înșelat și mă bucur că m-am înșelat. Rise like a Phoenix se va auzi mult timp de acum înainte.

Armenia - BBC Eurovision

       Vreau să fac o referire încă de la început, cine spune despre Conchita că este un simplu gay, NU ESTE AȘA! Conchita nu este nici femeie și nici bărbat în toată regula. Este ȘI FEMEIE ȘI BĂRBAT, are sex indecis, este transsexual. Poate că s-a născut bărbat, dar sufletul îi este de femeie și încearcă să se comporte ca atare. Biologic este bărbat, însă psihologic este femeie. Eu o admir pe Conchita Wurst pentru curajul pe care l-a avut. Practic și din nume se înțelege clar că provine celui de-al treile sex, indecis; Conchita înseamnă, în spaniolă, mica scoică și wurst, în germană, înseamnă cârnat. Așadar, este reprezentanta ce are în sinea ei bărbatul și femeia deopotrivă. Ba chiar de la 1 noiembrie 2013, Germania a adoptat o lege prin care în noile certificare de naștere apare și căsuța cu „al treilea sex”. Astfel părinții pot bifa această căsuță și la maturitate, copilul va decide singur dacă trece la „bărbat” sau „femeie”.

        Dar oamenii s-au împărțit în două tabere, cei care au plăcut-o și au acceptat-o pe Conchita așa cum este ea și cei care au blamat-o și-au făcut-o cu ou și cu oțet. Dacă ar fi fost transsexual, dar fără barbă, probabil că lumea ar fi tolerat-o, dar fiind o femeie cu barbă, mulți au fost siderați. Să vă spun sincer, cu sau fără barbă, Conchita nu este o femeie urâtă, are trăsături foarte frumoase, știe să-și pună în evidență atuurile și este departe de a fi ridicolă. Eu nu o consider o monstruozitate a naturii, mie mi-a plăcut de ea și chiar dacă este bărbat, o să continui să vorbesc despre ea ca despre o femeie. Îi respect decizia de a fi femeie. Pe mine nu mă deranjează cu nimic, nu-mi îngrădește viața, nu mă afectează, așadar n-am de ce să vorbesc urât despre ea.

Austria BBC Eurovision

      Conchita, pe numele său real Tomas „Tom” Neuwirth, în vârstă de 25 de ani, și-a meritat locul, a meritat să câștige. A avut cea mai bună voce, a cântat impecabil, nu i-a scăpat nicio notă și și-a jucat rolul pe scenă la perfecție. Când a fost desemnată câștigătoare cuvintele ei au fost: „Această seară le este dedicată tuturor celor care cred într-un viitor plin de pace și libertate. Suntem uniți și suntem de neoprit.” Cât despre barbă, nu știu, v-ați gândit că poate barba a fost o strategie de imagine?! Poate că a fost sfătuită să apară așa, poate că totul a făcut parte din poveste. Și dacă îi ascultați melodia cu atenție, veți vedea că piesa se potrivește perfect cu imaginea ei, dar și cu ea ca ființă spirituală. Barba a fost o chestie șoc, pentru a se face remarcată și mai ales, pentru a se diferenția și mai mult de toți ceilalți. Mulți spun că a fost votată pentru barbă, mi-e greu să cred că atâtea țări au votat pentru barbă și nu pentru piesă… mi-e greu să cred că atâta lume a fost proastă. Să recunoaștem, a avut cea mai bună prestație muzicală, a fost un TOT care a cucerit inimile oamenilor. Dar o mie de vorbe, doi bani nu fac… important este rezultatul, de care mă bucur.

       Vă spuneam că și Armenia mi-a plăcut extrem de mult… poate chiar mai mult decât piesa Austriei. De ce? Pentru că în general îmi plac vocile grave și ușor răgușite, pentru că îmi plac piese cu zvâc și pentru că avut acel foc în interpretare. Păcat că Armenia a reușit să se claseze pe locul 4… mi-ar fi plăcut să fie pe locul 2, dar este strict părerea mea. Cât despre România, nu vreau să comentez nimic… nu mi-a plăcut piesa și punct. Când a fost Ouatu la Eurovision, am ținut cu el din tot sufletul, acum n-am mai simțit la fel. România pe locul 12…

8 thoughts on “Conchita Wurst – Eurovision 2014

  1. super. Este internetul plin de lume ce o blameaza. F urat, pentru ca asa cum spuneai si tu nu ne deranjeaza cu nimic, in schimb ne bucura cu muzica ei. Imi place, ai abordat acest subiect asa cum stii tu mai bine. Felicitari

      • Cum canta in primul rand, pentru ca de asta s-a dus acolo, dar tind sa cred si ca are un suflet bun, numai ca noi oamenii nu prea ne mai gandim la calitati, tindem sa judecam oamenii dupa aparente. Exact pentru asta este judecata aceasta femeie, pentru ca si eu o numesc ca si tine, femeie. Am vazut comentarii de la mame ce se intrebau orpiliate ca vai ce o sa le spuna copiilor lor despre acest om. Extraordinar, copiii cresc intr-o lume mult mai mizera si vor fi afectati de rautati nu de infatisari,, iesite din comun”.

      • Si mie mi s-a parut o fire foarte sensibila… se vedea clar ca nu se astepta sa castige.
        Cat despre acele mame… ce probleme isi fac ele. :)) Dar cand vor vedea pe strada un om cu handicap, ce vor spune? Parca copilul sta intr-un glob de cristal toata viata… dar cine le pune sa lase copii la tv sau pe net? :))
        Sau cand vad toate pitipoancele cu sanii pe afara, e ok? 🙂
        Oamenii gandesc in fel si chip…

  2. Fără strategie nu castiga! Concursul asta e un concurs de socuri! Nu uitam monstrii finlandezi sau transexualul din Israel!
    Tu crezi ca cu „lumea multa” care a votat e neapărat desteapta, doar pt ca e……multa? :)))))

    • Mie mi-a placut melodia, dar recunosc ca ma asteptam sa castige Armenia. Habar n-am de monstrii finlandezi si de transsexualul din Israel.
      Daca au fost multi, parca n-as crede ca au fost toti prosti… :))

Lasă un răspuns

