Fetita si puiul de caine

       De când primăvara și-a intrat în drepturi, obișnuiesc să merg în parc aproape în fiecare după amiază. Îmi place să mă plimb, îmi place să respir aer curat, să privesc copii jucându-se și îndrăgostiții ținundu-se de mână sau sărutându-se pe o canapea retrasă. Câteodată mai am noroc să mă și joc cu câte un câine. Stăpânii mă lasă, de parcă simt că am nevoie de afecțiunea unui suflet. Și îmi place la nebunie să privesc alergând câte un câine sănătos, puternic și frumos.

       Dar știți, lucrurile nu sunt mereu roz, câteodată oamenii mă dezamăgesc teribil. Parcă au boabe de porumb în loc de creier. Nu gândesc, nu știu ce-o fi în mintea lor. Ieri, făcându-mi plimbarea tot prin parc, am zărit o doamnă cu o copilă și un câine mic, era pui mititelul, grăsuț, dar nu avea un aspect prea sănătos. Copila îl îndopa efectiv ca pe un copil. Cățelul era destul de mic și ea îi dădea ciocolată și corn cu ciocolată, la un moment dat i-a dat chiar și miez de semințe de floarea soarelui. Cățelul se înneca destul de tare cu cornul fetei. Chiar dacă îi dădea în bucățele mici, cornul fiind pufos și plin de carbohidrați i se lipea de cerul gurii și apoi, tot copila îi deschida gurița câinelui și îi lua de pe cerul gurii coca lipită. Nu tu apă, nu tu nimic, dar îl îndopa de dulciuri. Am stat cuminte pe canapeaua mea cât am putut. La un moment dat i-a întins și niște floricele de porumb și deja nu am mai rezistat, m-am ridicat și am intrat în vorbă cu ele. Iată discuția:

– Ce câine frumușel aveți dragelor, îmi dați și mi voie să îl mângâi. Le-am spus eu.

– Nu, este câinele meu, îmi spuse fetița nervoasă.

Văzând-o cât este de afurisită, mi-am ieșit din pepeni, dar cu diplomație:

– Draga mea, dacă este cățelușul tău, trebuie să îl hrănești cum trebuie, nu cu cornuri, ciocolată, semințe și floricele.

– Dar e copil, îi plac dulciurile. Îmi spuse ea uimită.

– Nu iubito, nu este copil, este un pui de câine și trebuie hrănit foarte bine pentru a putea crește mare și sănătos. N-ai vrea să se îmbolnăvească, nu?

Fetița făcu niște ochi mari și îmi spuse:

–  Dar îl hrănesc bine, îi dau multă mâncare și nu vreau să se îmbolnăvească.

–  Iubito, asta e mâncare de oameni, cățelușii au nevoie de hrană umedă ca să crească mari și sănătoși. Hrana umedă îi întărește oasele cățelului, îi face blănița să strălucească, îi asigură vederea bună și îi oferă energia necesară pentru a zburda ca un miel.

–  Să zburde ca un mieeel? Mă întrebă fetița și mai uimită.

– Da, dacă îl vei hrăni cu hrană umedă Royal Canin Junior, nu doar că se va dezvolta frumos, dar va fi la fel de energic ca un mieluț. Va avea atât de multă energie, încât te vei putea juca cu el o zi întreagă.

– Daaa??? Mă întrebă micuța.

– Da, draga mea.

Și-atunci mămica îmi spuse:

– Într-adevăr îl îndoapă cu de toate, am încercat să îi explic, dar nu înțelege. Poate acum că i-ați spus și dumneavoastră va înțelege și va fi de acord să hrănim câinele corespunzător. Spuse mama.

– Iubito, mâine mergi cu mami la veterinar, roagă-l pe domnul doctor să consulte câinele, spune-i să-ți facă un program de mese pentru cățeluș și cumpără-i hrană umedă pentru caini Royal Canin Junior. Bine?

– Bine, îmi spuse fetița încântată.

     Și-atunci m-am întors pe canapeaua mea. Din când în când mai aruncam câte un ochi la ele și deși câinele se întindea să-i ciugulească din mână, fetița îi spunea: „n-ai voie, te îmbolnăvești!” Am zâmbit și am plecat acasă cu speranța în suflet că mama și fetița mă vor asculta.

220x96xlogo-petpal.ro.png.pagespeed.ic.x-K0RlnSVa

Lasă un răspuns

