Triciclete pentru copii

        Două mame discutau în parc, își țineau copilașii mici de 2-3 ani pe lângă ele de parcă erau niște cățeluși. Una voia să cumpere pentru cel mic un nou căruț. Cealaltă voia ceva prin care să îl pună în mișcare pe cel mic, el având o ușoară tendință de îngrășare. Vrând să nu atrag atenția asupra mea, mă prefăceam că citesc dintr-o carte. Cea cu copilul grăsuț recunoscu că dădu greș în alimentația copilului, cealaltă se bătea cu pumnul în piept că este o mamă model. Iată o parte din discuția lor:

–  Dragă, n-are rost să chinui copilul cu dietele, când își va da drumul la creștere, va slăbi văzând cu ochii. Eu abia aștept să îi cumpăr lui David un nou căruț, nu prea îi place să meargă pe jos, iar mie nu îmi place să îl duc în brațe. Așa că un cărucior este soluția ideală.

–  Eu nu vreau pentru băiatul meu un căruț. Nici lui nu-i place să meargă prea mult, nici în patru lăbuțe nu prea a mers. Nu știu ce să fac, i-aș cumpăra o tricicletă. Poate așa va fi mai activ.

–  O, daaa, bună idee cu tricicletele sunt acum o grămadă de modele de triciclete și oricum, dacă nu vrea și nu vrea să dea din pedale, îl împingi tu.

Tricicleta-Boby-Deluxe-Ring-Rosu-11516-7

–  Aaa, nu, nu vreau să îl împing eu, o să deconectez mânerul pentru părinți. Tricicleta vreau să fie pentru Andrei o jucărie cu care să fie mai activ. Vreau să-l educ astfel încât să îi placă să pedaleze, să îi placă să meargă cu ea și să-mi ceară el să ieșim prin parc cu tricicleta.

–  Vai dragă, dar nu poți chinui copilul așa. Dacă nu vrea, trebuie să îl împingi, nu îl poți traumatiza.

–  Poate par o mamă rea, dar nu-l traumatizez deloc. Trebuie să meargă pe jos. Are deja doi ani și jumătate, nu face mișcare. Pentru sănătatea lui, ca să se dezvolte armonios și ca să nu ajungă obez, tricicleta este soluția ideală. Altfel, va fi mereu un copil mămos, mereu după fustele mele, deloc descurcăreț, inadaptat poate… mișcarea îi va face bine, atât pentru corp, cât și pentru dezvoltarea lui intelectuală. Nu vreau să îl protejez la nesfârșit. Știu că este mic. Nu-l voi lua la piață cu tricicleta. Dar măcar pe timp de vară, o oră spre seară, să ieșim împreună prin parc, să facă mișcare cu tricicleta.

–  Dar noaptea îți doarme în camera lui?

–  Nu, tocmai. Noaptea doarme tot cu noi. Așa dacă va face mișcare cu tricicleta, seara va fi atât de frânt încât va adormi acolo unde îl voi pune. Am cam dat greș ca mamă, l-am hrănit prea mult și nici nu reușesc să îl dezvăț să nu mai doarmă cu noi. Cred că tricicleta va fi minunea care ne va schimba obiceiurile proaste.

–  Prea multă bază îți pui într-o simplă tricicletă. Eu tot căruț îi iau lui David.

–  Nu-i vorba că-mi pun prea multă bază într-o tricicletă, dar știu cât de importantă este mișcarea în dezvoltarea unui copil. Iar eu sunt o mamă care recunoaște când greșește.

În acel moment m-am ridicat de pe canapeaua pe care stăteam, m-am dus la mămica lui Andrei și i-am spus că o admir. I-am mai zis că ideea de a-i cumpăra o tricicletă celui mic este cea mai bună decizie pe care o putea lua. Am plecat cu un zâmbet pe chip, m-am bucurat să descopăr o așa mamă tânără, dar atât de responsabilă. Tricicletele într-adevăr fac minuni pentru un copil!

banner-5-6m56

Lasă un răspuns

