Smart mami cumpara smart trici

       – Mami du-mă la plimbare, mami! Și-atunci femeia puse copilul de vreo trei anișori și ceva în cărucior și plecă cu el în parc.

          Să-mi spun părerea despre acest fapt? Femeia n-ar fi trebuit să ducă copilul în cărucior, nu ar fi trebuit să-l care în brațe în fața blocului. Copilul era mai plinuț decât un copilaș de vârsta lui și cu toate acestea, mama nu îl punea deloc să facă mișcare. Sinceră să fiu, i-aș fi spus vreo două mamei, i-aș fi deschis ochii, i-aș fi spus că mișcarea este foarte importantă în dezvoltarea armonioasă a copilului. Dar am preferat să tac și să merg în urma lor spre parc. Copilul ceru în parc, dar adormi pe drum. Ea se așeză pe o canapea și încetă să mai miște copilul în căruț. Atunci el se trezi și începu să urle, voia să îl miște cu căruțul în continuare. Pesemne copilului îi plăcea să doarmă în timp ce era legănat. Dar nu îmi plăcu atitudinea mamei, nu avea pic de autoritate în fața copilului. Dacă voia să doarmă, trebuia să o facă acasă. Dacă îl duse în parc, trebuia să îl pună să facă mișcare, să-l lase pe jos sau să-i cumpere o tricicletă. Dar femeia nu făcu nimic din toate acestea.

111-albastru

        Eu eram pe o canapea alăturată, îi priveam. Ea mișca copilul în căruț, iar el dormea dus. Cred că o durea mâna de cât îl dădu înainte și-napoi, dar așa dormea copilul bine. Eu încercam să citesc o carte, dar femeia cu copilul îmi atrăgea atenția mai presus de orice. Deși voiam să îi ignor, nu puteam. Ea îl legăna și privea în gol. Nu știu ce mari supărări avea femeia, însă felul cum își creștea copilul nu îmi plăcu deloc. N-ar fi trebuit să fie problema mea, însă m-am dus lângă ea și am inițiat o discuție, constructivă zic eu.

– Bună, numele meu este Alina și sunt psihopedagog. Mi-a atras atenția băiețelul tău, câți ani are?

– Bună, eu sunt Cristina și copilul meu are 3 ani și 5 luni.

– Să-ți trăiască, să fie sănătos.

– Mulțumesc, Alina.

– Te rog să nu te superi pe mine, dar sunt foarte curioasă DE CE îl mai aduci în parc cu căruțul?

– Dar cu ce să îl aduc pe Rareș? Stăm destul de departe și piciorușele lui nu suportă un așa drum lung. Să-l țin în brațe, este destul de greu.

– Nu spun să vii cu el pe jos sau să-l duci în brațe, dar te-ai gândit vreodată la o alternativă?

– O alternativă? Întrebă Cristina mirată.

– Da, în locul căruciorului să iei un alt mijloc de „transport”.

– Să-l aduc cu taxiul? Nu ne permitem.

– Nu draga mea, nu cu taxiul, te-ai gândit la o tricicletă?

– M-am gândit Alina, însă lui Rareș nu-i place mișcarea și nu-l pot obliga să facă mișcare, nu vreau să-l traumatizez fizic, psihic sau emoțional.

– Cristina, să-ți pui copilul să facă mișcare nu înseamnă că îl persecuți sau că îl traumatizezi. Ba din contră îl ajuți să fie sănătos, să se dezvolte armonios. Îl ajuți să crească mare și frumos, fără să aibă pe umerii lui povara obezității.

– Încă nu e obez. Și femeia se încruntă.

– Adevărat, încă nu este obez, dar e plinuț. Te rog să nu mi-o iei în nume de rău. Exact cum m-am prezentat, sunt psihopedagog, lucrez cu copiii bolnăviori. La mine vin părinți ai căror copii nu pot să vorbească sau au diverse probleme de gândire. Copilul tău e vioi, este sănătos, dar l-ai protejat mult prea mult. Dacă continui să fii o mamă exagerat de protectivă, băiatul tău va deveni mult prea mămos, incapabil să lege prietenii și poate chiar un inadaptat al societății. Bănuiesc că nu vrei un copil care nu este în stare să se descurce singur. Iar mișcarea este foarte importantă pentru ca copilul să devină independent, neînfricat și sănătos, atât fizic, cât și psihic și emoțional.

– Și dacă plânge când îl voi pune în tricicletă? Întrebă mama.

– M-aș mira să plângă. Tricicletele din ziua de astăzi nu mai sunt așa cum erau odată. Pe vremea noastră triciletele erau din tablă, fier și lemn. Astăzi triciletele sunt moderne, au mânere detașabile, parasolare detașabile și reglabile, au centure de siguranță, sunt echipate cu coșuri pentru jucării și pentru gentuțele mamelor, au roțile din cauciuc de cea mai bună calitate și suporturi pentru picioare reglabile, asta pentru cazul în care vrei să îl împingi tu. Trotinetele sunt atât de frumoase și de colorate, încât niciun copil nu le poate rezista. Prezintă-i tricicleta ca pe o jucărie prețioasă, pune-l în ea și lasă-l să se miște. Sunt sigură că o va îndrăgi.

– Dar găsesc o tricicletă așa mică pentru el? Întrebă Cristina.

– Sigur că da, tricicletele sunt pentru copii cu vârste între 3 și 6 ani. Când va face 6 ani îi poți lua o biciletă. Ascultă-mă, pitește căruțul, fă-l cadou cuiva și lasă-i ca fiind singura opțiune tricicleta.

– Dar lui îi place să doarmă în parc în căruț.

– Schimbă-i obiceiul, parcul este pentru joacă și mișcare, acasă poate dormi cât vrea. De tine depinde să ai un copil sănătos. Ce zici, vei impune această schimbare?

– O să încerc! De fapt, trebuie să o fac. Și soțul meu mă ceartă că îl protejez prea mult.

– Mă bucur!

      Și-atunci i-am strâns mâna și am plecat. Dacă avea să-i cumpere lui Rareș o tricicletă sau nu, nu știu. Nu i-am mai văzut de atunci. Dar probabil că îi cumpără una, altfel aș fi găsit-o tot pe canapea, împingând la căruț, așa cum o văzusem înainte, săptămâni de-a rândul.

Untitled

Cu acest articol particip la concursul Smart-baby.ro premiază cei mai inspirați bloggeri. Dacă ești blogger participă și câștigă!

4 gânduri despre „Smart mami cumpara smart trici

  1. Pingback: Concurs Smart-Baby: câștigă și tu! | Pishky's Blog

  2. Pingback: Câștigători concurs DHS Bike și Smart-Baby! | Pishky's Blog

Lasă un răspuns

