Gradi InSpe

      Eu am fost un copil care nu a mers niciodată la grădiniță. De ce? Din mai multe motive. Pe vremea mea grădinița nu era obligatorie. Și pentru că am crescut cu mulți oameni în casă, pe mine m-au învățat acasă tot ce aș fi putut învăța la grădiniță. Când am intrat la școală, mă plictiseam teribil, eu deja știam să scriu, să citesc și aveam la activ câteva cărți de povești citite și o mulțime de poezii învățate. Nu mi-a fost greu să mă integrez, m-am împrietenit ușor cu colegii mei. Dar trebuie să recunosc că în prima zi de școală am plâns. Nu eram obișnuită cu atâția copii în jur și îmi era teamă că mama va pleca și mă va abandona la școală. Deși îmi explicase că trebuie să merg la școală, că trebuie să învăț și că voi cunoaște mulți copii frumoși, mă simțeam pierdută. Eu voiam să merg acasă cu mama și să nu mă mai întorc niciodată.

        Eram diferită față de alți copii. Ei în pauze se jucau și se zbenguiau, eu stăteam cu frica în sân că mama mă va uita la școală. Nu s-a întâmplat niciodată și în timp m-am obișnuit cu programul. Dar în prima lună mi-a fost greu. Faptul că nu fusesem la grădiniță și pusese amprenta în suflețelul meu. Dar toate astea fuse și se duse. Și sunt sigură că dacă am întoarce timpul, mama m-ar da acum la grădiniță, numai pentru a mă scuti de acea suferință.

Inspe Gradi

        Sunt de părere că grădinița este foarte importantă. Copilul care a mers la grădiniță se diferențiază foarte mult de cel care a stat acasă. Dar noroc că astăzi și grădinița a devenit obligatorie, altfel mulți copii ar avea de suferit. Eu deocamdată nu sunt mamă, dar când voi fi, îmi voi da copilul la o Gradinita Particulara. Dacă aș avea de ales între o gradiniță privată și una de stat, aș alege fără discuții Grădinița Privată. Nu există grad de comparație între o grădiniță particulară și una de stat. La grădinița particulară staff-ul este unul desăvârșit, personalul este pregătit nu doar să învețe copilul tot ce trebuie să știe, dar și să-l îngrijească cum trebuie și să-l ajute să se dezvolte, atât psihic, cât și fizic și emoțional.

         Deși nu sunt din București, mie îmi place foarte mult Școala Internațională pentru Educație Primară (InSPE) din București, care a fost fondată acum aproape două decenii, în 1994, cu scopul de a oferi servicii educaționale copiilor din comunitatea străină vorbitoare de limba engleză din Capitală. În ziua de astăzi, la InSPE au fost extinse aceste servicii și pentru comunitatea română, însă singura limbă vorbită în cadrul aceste grădinițe private este LIMBA ENGLEZĂ. Mulți tineri habar n-au o limbă străină, dacă n-au apucat să învețe de mici, spre maturitate nu mai au nicio tragere de inimă să învețe. Cât sunt mici, copiii au mintea ca un burete, absorb orice informație, iar învățarea limbii engleze de la vârsta de un an, va veni de la sine, fără ca copiii să simtă că fac vreun „efort” supraomenesc.

         La InSPE sunt primiți copiii între 1 și 4 ani, fiind clasificați în trei grupe:

– Grupa Roz – copii între 1 și 2 ani;

– Grupa Portocalie – copii între 2 și 3 ani;

– Grupa Verde – Copii între 3 și 4 ani.

         Procesul de învățare al copiilor se bazează pe practica britanică, însă ea este influențată și de pionieri Frobel – Germania, Isaacs – Anglia, Montessori – Italia, Vygotsky – Rusia, Steiner – Austria, însă de asemenea se vor regăsi amprente ale cercetării „High Scope” din America, abordarea Reggio Emilia din Italia și documente ale Fundației „Early Ears” din Anglia și Țara Galilor. Pe scurt, aici copiii sunt ajutați să se dezvolte atât social, emoțional, cât și fizic și academic. Prin urmare, educația în primii ani de viață este foarte importantă pentru dezvoltarea copilului, iar mediul de predare în limba engleză de la grădinița privată InSPE, este cea mai bună alegere. Deși nu este musai să facem din copiii noștri niște doctori docenți, dacă avem posibilitate financiară, de ce să nu oferim copiilor noștri cea mai bună educație? De ce să nu-i ajutăm să se dezvolte armonios din toate punctele de vedere? De ce să nu facem totul, știind că educația este baza unui om de bine?

InSPE

Lasă un răspuns

