Ziua Internationala a Stangacilor

       Astăzi cică este Ziua Internațională a Stângacilor! Se presupune că ea ar fi fost stabilită în 1976, cu scopul de a sensibiliza opinia publică cu privire la dificultățile și frustrările cu care stângacii se confruntă în viața de zi cu zi. Habar n-aveam că există o astfel de zi și adevărul este că în ultimul timp sărbătorim mereu câte o Zi Internațională a Ceva. Pe 10 august a fost și Ziua Internațională a Pisicilor, zi în care a fost condamnat și „Felix Motanul” la 10 ani de închisoare, zi predestinată de care nu știam. Mă întreb dacă există și o zi internațională a câinilor sau a libertății… oh, există! Am căutat acum pe Google, văd că există zile internaționale pentru toate tâmpeniile. Cine naiba le-o fi inventat, nu știu. Cert este că Ziua Stângacilor mi-a dat puțin de gândit pentru că sunt și eu semi stângace. Spun semi pentru că mă închin și scriu cu dreapta, dar mâna mea de bază pentru toate lucrurile este stânga. Stânga este mai puternică, mai îndemânatică, mai sigură să spun așa. Chiar și la laptop eu scriu cu stânga, numai cu stânga, cu dreapta nu dau decât enter sau șterg ceva, în rest, numai stânga „muncește”. Cu stânga mănânc, cu stânga mă pieptăn, cu stânga îmi fac unghiile mai bine, cu stânga fac aproape totul. Dar în fine, cert este că eu pot să fac multe lucruri cu ambele mâini. 😛

Stangaci1

       În trecut se spunea că stângacii sunt mai inteligenți decât dreptacii, astăzi cică nu mai este așa, specialiștii spun că inteligența sau creativitatea nu are nimic de-a face cu folosirea mâinii stângi. În unele culturi stângacii cică sunt stigmatizați și priviți ca niște oameni răi, blestemați și aducători de ghnioane. Eu nu cred în așa ceva, dreptaci sau stângaci, oameni suntem cu toții, nu?! Dar cică stângacii sunt discriminați, fiindcă majoritatea lucrurilor au fost gândite și construite pentru dreptaci, în special electrocasnicele, gadget-urile și instrumentele muzicale. Mi se pare puțin nedrept, pentru că stângaciul, după ce că e stângaci, mai trebuie să se și adapteze pentru a folosi lucrurile făcute pentru dreptaci. Rușinică, discriminareee, nu-i frumooos!!! Dar sunt sigură că dacă s-ar face și electrocasnice sau gadget-uri pentru stângaci, ar fi mai scumpe. Lucrurile care nu își păstrează forma inițială, automat sunt și mai scumpe. Nașpa, mai repede te adaptezi decât să dai o grămadă de bani pe ceva.

         Oricum, tot ce-i legat de partea stângă, se presupune că este de rău. Dacă te mănâncă palma stângă, dai bani. Dacă ți se zbate ochiul stâng, vezi un dușman. Spiritele rele se furișează peste umărul stâng. Pe umărul stâng stă drăcușorul, pe dreaptul stă îngerul păzitor și tot așa. O grămadă de superstiții care sincer mi se par trase de păr. Dar în fine, suntem o lume plină de superstiții, fiecare cultură are „păsărelele” ei. 🙂 Și culmea, Ziua Internațională a Stângacilor se sărbătorește pe 13, zi cu ghinion, nu? Dar mă gândesc că acum ar trebui să se simtă și dreptacii nedreptățiți, pentru că ei NU au o zi internațională. Dar adevărul este că sunt prea banali ca să le facem zi internațională. 🙂

         Și cu ocazia asta am aflat și o serie de personalității care au fost stângaci. Vreți să-i aflați și voi? Iată o parte din ei: Iulius Cezar, Picasso, Einstein, Da Vinci, Mozart, Chaplin, Marylin Monroe, Oprah, prințul William al Marii Britanii, regina Elisabeta a II-a a Marii Britanii și chiar Obama. 🙂 Știați? Eu nu!

         Hai, la mulți ani stângacilor din lumea întreagă! 🙂

 

Sursa info – alba24.ro

7 gânduri despre „Ziua Internationala a Stangacilor

  1. Eiiiiiiii,se pare ca azi este ziua mea.Eu sunt stangace si cand eram micuta in clasa intaii invatatoarea ma lovea cu varguta peste mana sa schimb stiloul in mana dreapta si mereu ma dojenea.acum scriu cu dreapta insa cos cu mana stanga ,desenez cu mana stanga ,tai cu cutitul cu mana stanga,crosetez cu mana stanga si nu mi se pare nimic anormal.Insa ma bucur de o noua zi sarbatorita ! :)))

    • Multe invatatoare faceau asa. Si varul meu care are 15 ani acum, cand era in generala era plesnit cu rigla in palma ca scria cu stanga.
      Mare tampenie!
      Bine ca nu ti-ai inabusit aceasta capacitate si folosesti in continuare stanga! 🙂

  2. E prima oara cand aud de sarbatoarea asta :)) , interesant. eu sincer nu m’as vedea niciodata facand ceva cu mana stanga, nici forta nu e la fel ca si in mana dreapta,daca vreau sa fac ceva cu mana stanga e ca si cum as face cu picioru :)) .

Lasă un răspuns

