Hannibal, cartile sau filmele? Exista vreo diferenta?

      Spre rușinea mea, eu până ieri habar n-aveam că seria filmelor Hannibal au fost născute din cărțile lui Thomas Harris. Cărți pe care nu le-am citit, dar care abia aștept să le achiziționez  sau măcar să le găsesc în format electronic pe Scribd. Sunt foarte curioasă dacă există diferențe mari sau mici între cărți și filme și abia aștept să le citesc. Am văzut Tăcerea Mieilor, am văzut Hannibal (2001), am văzut Hannibal Rising, am văzut și câteva episoade din primul sezon al serialului Hannibal, ceea ce nu am văzut este filmul Red Dragon, tot cu Hannibal, habar n-aveam de existența lui. Dar din câte îmi dau seama este o variantă prescurtată a serialului Hannibal. Până acum filmul meu preferat este Hannibal Rising, chiar dacă nu este cu Anthony Hopkins, Gaspard Ulliel joacă admirabil rolul adolescentului Hannibal.

     Cert este că personajul creat de Thomas Harris este unul excepțional, marcant, iar povestea în sine este fabuloasă. Deși filmele sunt destul de crude și nu pot fi urmărite de cei slabi de îngeri sau ușor de impresionat, mie una îmi plac la nebunie. După ce termin un serial pe care l-am început de curând, următorul pe lista mea este serialul Hannibal. Și între timp, voi căuta cărțile. Dar până să fac toate acestea, astăzi îmi voi face timp să văd Red Dragon și mâine revin cu o recenzie pe blog. Mă întreb cum de mi-a scăpat acest film, mă întreb cum de nu am știut de el până acum și cum de nu l-au dat la TV, că pe celelalte, pe toate le-au difuzat. Până și primul sezon din serialul Hannibal a fost difuzat pe AXN.

      Pentru cine nu știe, Hannibal este un medic genial și un criminal periculos, un canibal sângeros, un om a cărui viață a început cu o copilărie curmată brutal și brusc. Întâi se răzbună pe cei care i-au ucis sora și orice urmă de umanitate din el, apoi începe să ucidă diverși nelegiuiți. Este prins, închis, evadează, începe o nouă viață, însă natura nu și-o va putea ascunde niciodată. Ce se întâmplă cu el… nu știu, probabil că deznodământul îl voi afla din Red Dragon.

       Oricum, dacă ați văzut sau nu filmele, eu vă recomand și cărțile. Dacă le-ați citit, aștept să-mi spuneți și mie dacă există vreo diferență între cărți și filme, să știu dacă se mai merită să le citesc sau nu. 🙂

ThomasHarris-HannibalLecterSeries

Lasă un răspuns

