Cum se cultiva castravetii?

           Cum se cultivă castraveții? Hmmm… grea întrebare pentru mine!

       Când eram mică am avut privilegiul de a locui la casă. De fapt nu casa era privilegiul, ci grădina imensă de legume pe care o aveam. Cine se ocupa de cultivarea legumelor?! Evident, mama! Ea era „zâna” legumelor și mi se părea fascinant cum din micile semințe și răsaduri ieșeau legumele de toată frumusețea. Țin minte și acum ceea ce-mi spunea ea în fiecare primăvară: „Dintre toate legumele, cei mai puțin pretențioși sunt castraveții”. Nici acum nu știu de ce spunea asta, muncea în fiecare dimineța în grădină și totuși i se părea atât de simplu și de firesc să aibă grijă de legume. Îmi amintesc și acum gustul legumelor din grădină și-mi lasă apă în gură. Erau cu adevărat sănătoase și delicioase. Făcea mama niște salate și niște mâncăruri cu legumele proaspete de s-ar fi minunat și regii. O bunătate.

         Nu știu ce mi-a venit astăzi să scriu despre grădina mamei, dar cert este că mi-e poftă de mor de castraveții în saramură pe care îi punea ea în fiecare vară. Îi așeza într-un borcan de 5 kilograme, punea peste ei apă cu sare, bețe de mărar, usturoi, ardei iute și-i lăsa la soare câteva zile. După maxim o săptămână, în funcție de cât de cald era afară, mâncam niște castraveți murați delicioși!!! N-am mai mâncat castraveți în saramură de când aveam doisprezece ani și tare mi-e poftă, vă spun sincer.

seminte-castraveti-cornichon-levina-f1~136Acum, fiind la vârsta maturității, am ajuns să mă întreb: cum se cultivă castraveții?! Chiar nu știu, dar mi-ar plăcea să aflu. Așa că am căutat pe net! Căci de, am netul la discreție. Și-am aflat că există foarte multe soiuri, extrem de multe, atât pentru exterior, cât și pentru sere; există castraveți care se consumă numai proaspeți și castraveți special pentru murături. Formele lor sunt atât de variate încât uneori nici nu mai seamănă cu niște castraveți. Mare mi-a fost mirarea când am aflat că minunații castraveți pot fi crescuți oriunde: în grădină, într-un ghiveci lângă casă, pe lângă garduri, însă există o regulă: castraveții au nevoie de o temperatură caldă și de un sol umed, care să aibă minim 21 de grade celsius temperatura. Udați în fiecare dimineață, dar nu în exces pentru că rădăcinile se vor putrezi, castraveții vor crește așa cum vă doriți, în funcție de soiul lor: mari sau mici, pentru a fi consumați proaspeți sau pentru a-i conserva. Cică nu sunt indicate răsadurile pentru castraveți, se spune că este o muncă în plus și inutilă pe deasupra, însă majoritatea oamenilor pun semințele în păhărele, cresc răsadurile, apoi le plantează în pământ la sfârșitul lunii aprilie.

         Dacă tot nu sunt pretențioși castraveții, mă bate gândul să-mi cumpăr niște semințe de castraveți de aici: http://www.agrohub.ro/catalog/seminte-castraveti-14. Ce voi face cu semințele de castraveți? Le voi sădi în ghivece, apoi le voi planta în grădina din fața blocului. Ce dacă stau la bloc?! Dacă vreau, pot să-mi cultiv câțiva castraveți pentru un borcan de murături în saramură pentru vară. Nu pot să mă abțin, sunt curioasă dacă îmi vor crește la fel de frumoși cum îi creșteau mamei. M-am tot uitat pe AgroHub.ro și castraveții care seamănă cel mai mult cu cei pe care îi mâncam eu în copilărie sunt cei care se nasc din Semințele de Castraveți Cornichon Levina F1. Aceștia sunt un hibrid semitimpuriu standard de castraveți tip cornichon cu flori predominant femelă. Fructele sunt 100% fără gust amar și au un aspect comercial deosebit. Eu n-am de gând să îi vând, dar am de gând să îi mănânc și dacă nu vor fi amari, cu atât mai bine!

           Cică prezintă o toleranță ridicată la condițiile de stres și se recomandă pentru cultura nepalisată în câmp, iar recoltarea poate fi atât manuală cât și mecanizată. Sunt extreeem de curioasă să văd dacă în fața blocului îmi vor crește. Nu am flori în grădină, doar iarbă. Știu foarte bine că semințele de castraveți nu sunt prietene cu salvia și cum n-am salvie în grădină, sper că voi mânca castraveți la vară. Voi ce spuneți? Să plantez aceste semințe de castraveți în grădina mea?

AgroHub.ro

Lasă un răspuns

