Momente de respiro

76e9af6cb1a435139ec385e8bb08e8a2

    Mare dreptate are Leo DiCaprio! Muncă, muncă și iar muncă! Cui face bine atâta muncă?! Pe lângă responsabilități, mai trebuie să ne permitem și câteva distracții, altfel viața trece pe lângă noi. Și în plus, dacă nu știați, focusându-te doar într-o direcție, din punct de vedere psihic, vei ajunge la un moment dat să te simți sleit de orice putere sau inspirație. Atunci munca devine o corvoadă. Și dacă nu mai muncești cu plăcere, atunci munca va ajunge să te ucidă. Bine, spun „ucidă” în sensul teatral, nu pe bune. Că n-a murit nimeni dacă a muncit prea mult din punct de vedere intelectual. Ba din contră, cu cât îți pui mai mult mintea la contribuție, cu atât capacitatea ta intelectuală se va dezvolta. Dar asta e altă poveste deja și nu despre asta vreau să scriu acum.

        Oricât de productiv ai vrea să-ți trăiești viața, oricât de scurt ți s-ar părea timpul, oricât de mare ar fi nevoia de a câștiga bani, TREBUIE să ai momente de respiro, momente de distracție, momente în care să te detașezi de tot și de toate. Altfel, vei uita să mai trăiești și vei fi doar un roboțel care muncește pentru bani și atât. Eu una, oricât de mult aș avea de scris, oricât de multe cereri ar fi pe capul meu și oricât de multe responsabilități mi-aș asuma, îmi aloc cel puțin o zi pentru mine însămi. Dacă nu mă distrez puțin, nu mai sunt bună de nimic. Ori pur și simplu nu pot să mă mai concentrez, ori mi se oprește orice sursă de creativitate. Deși creativitatea și gândirea sunt surse inepuizabile, când te suprasoliciți, intri într-un soi de colaps total. Și-atunci ce e de făcut?! Să te distrezi! A doua zi, mahmur sau nu, viața ta o să pară mai frumoasă și mai colorată.

Lasă un răspuns

