Cliseu…

tristete perpetua

Clișeu este ce urmează să îndrug eu, nu ce a spus Robin Williams. Urmează să vă zgârii ochii cu câteva clișee. Nu mă pot abține. Pentru mine sunt evidente și simt, parcă, o poftă nebună de a mă exterioriza aici, pe blog, pe această pagină îngălbenită de vreme.

Nu există suferință perpetuă, așa cum nu există fericire perpetuă. Viața este plină de suișuri și coborâșuri. Atunci când credem că ne este mai bine, când credem că nimic rău nu ne mai poate atinge, soarta ne dă câte un ghiont de picăm jos din picioare, evident! Uneori parcă mi-ar plăcea să știu ce-mi rezervă ziua de mâine. Nu-mi plac surprizele, nu-mi place să mă știu vulnerabilă în fața uimirii. Și totuși, viața mă surprinde mereu aruncând în sinea mea, din când în când, acea tristețe și acele regrete de care m-am săturat până peste cap.

Însă, trebuie să recunosc, tristețea vine mereu cu ceva bun. Cu dorința mea de a mai schimba câte ceva la mine. De fiecare dată când pic în interiorul meu, nu doar că mă toacă mărunt disperarea și nu îmi dă voie să mă bucur de nimic din ce se întâmplă în jurul meu; dar după ce mă satur de tristețe, după ce ea mi se oprește în gât și se chinuie să iasă afară, încep să conștientizez prezentul. Conștientizarea prezentului și a propriilor greșeli nu este o treabă ușoară. Deloc! Alte mustrări de conștiință apar. Dar recunosc, după ce mă fac în toate felurile, după ce-mi dau palme la figurat, îmi promit să nu mai repet vechile prostii. Și atunci începe o nouă perioadă a vieții. O perioadă în care încerc să mă schimb. Nu reușesc să fac niciodată acele schimbări în proporție de 100%, dar reușesc să mă îmbunătățesc măcar pe sfert.

Văzând că se poate, îmi îndrept atenția în diverse direcții și reușesc să văd, să observ, să mă bucur și să zâmbesc iar. Și-odată ce m-am relaxat, alte calități își fac loc în mine și alte defecte… poate că mai periculoase decât cele rezolvate în trecut. Permanent sunt expusă ispitei. Oare voi reuși vreodată să fiu fără cusur?!

Lasă un răspuns

