Nu-mi promite, mai bine demonstrează

nu-mi promite, mai bine demonstrează

Am primit de-a lungul timpului o mulțime de promisiuni. Am podul plin de sfaturi și promisiuni. Nu-mi folosesc la nimic. Nu mă încântă cu nimic. Nu mi-au adus nimic bun, ba chiar mi-au zdruncinat echilibrul. Nu-mi plac promisiunile. Nici să le fac, nici să le primesc. Promisiunile crează așteptări și-apoi așteptările se transformă în dezamăgiri dacă promisiunile nu sunt îndeplinite. Nu-mi promite dacă nu ești sigur că te poți ține de cuvânt. Mai bine demonstrează-mi fără să-mi spui nimic. Surprinde-mă și-atunci voi fi de o mie de ori mai fericită, mai încântată și mai sigură de tine, de noi… de ceea ce numim sau nu… relație.

Astăzi nu vorbesc despre promisiunile profesionale. Aici nu mi-au fost niciodată înșelate așteptările și nici eu, la rândul meu, nu mi-am încălcat promisiunile. Cuvântul dat este literă de lege. Însă atunci când fac referire la relațiile amoroase, promisiunile SUNT și VOR FI o corvoadă. O obligație pentru cel care le „aruncă” fără să cântărească prea mult lucrurile și o tortură pentru cel care tot așteaptă ca promisiunea să devină o realitate palpabilă. M-am culcat adesea pe o ureche crezând că promisiunea care mi se făcuse nu avea să fie încălcată… și am greșit. Vina nu a fost 100% a celor care mi-au promis, vina a fost în egală măsură și a mea. Am crezut, mi-am permis și uneori mi-am bătut joc având încredere că nimic nu avea să schimbe acea promisiune care mi se făcuse. Nimic nu este veșnic. Nimic nu este bătut în cuie, nici măcar promisiunile. Oricând poate apărea un factor imprevizibil care să schimbe total datele problemei.

Și ce faci atunci? Ce faci atunci când știi că promisiunea care ți se făcuse nu va mai fi îndeplinită? La început treci prin toate stările posibile. Te enervezi, ceri explicații, te cerți, învinovățești, suferi și în final accepți realitatea. Dacă omul nu mai poate sau nu mai vrea să-și ducă până la capăt promisiunea, nu-l poți obliga. Dar suntem oameni și doare. Tocmai de aceea vă zic, nu mai promiteți. Nu mai credeți că fericirea actuală și starea emoțională actuală va fi veșnică. Nimic nu e veșnic. Fă o promisiune doar dacă ești sigur că o vei putea îndeplini. Dar cel mai bine este să te abții de la cuvinte și să surprinzi prin fapte.

”Voi veni. Ne vom vedea. Nimic nu ne poate despărți. Te voi iubi mereu. Vom fi mereu împreună. Mereu voi avea nevoie de tine.”

Serios?!

Mai bine spune-mi aceste cuvinte ancorându-le la timpul prezent, nu te mai raporta la viitor.

„Vin acum. Nimic nu ne poate despărți acum. Te iubesc acum. Suntem împreună acum. Am nevoie de tine acum.”

De ce? Pentru că nimeni nu cunoaște viitorul și imprevizibilul!

Lasă un răspuns

